Nehezebb lesz reklamálni a betegeknek – RTL Híradó

Egy hét múlva megszűnik az Egészségbiztosítási Felügyelet. Ezentúl nem egy helyen, hanem hét különböző intézményben tehetnek panaszt a betegek az egészségügyi ellátásra, attól függően, hogy milyen jellegű problémáról van szó. A tapasztalatok szerint azonban sokszor maguk az intézmények sem tudják, hogy milyen panaszt kinek kell kivizsgálnia – számolt be szerdán az RTL Híradó.

Az Országgyűlés nyáron döntött úgy, hogy az egészségügyi ellátás minőségét vizsgáló intézményt szeptemberben megszünteti. A kormány szerint ugyanis az egészségügyi szolgáltatókat amúgy is több hatóság ellenőrzi. Szócska Miklós egészségügyért felelős államtitkár szerint a felügyelet megszüntetése azért vált szükségessé, mert egy “nagyfokú törés” volt a szakma és az ellenőrző intézmény között.

Az Egészségbiztosítási Felügyelet feladatait és a betegpanaszokat hét intézmény között osztották fel: aAz ÁNTSZ, az egészségbiztosítási pénztár, a betegjogi alapítvány, a nyugdíjigazgatóság, az államkincstár, az adóhivatal és a szaktárca között. A panasz fajtájától függ, hogy melyik szervezethez kell fordulni.

A lista szerint a panaszok egy része az egészségbiztosítási pénztárhoz tartozik, de a szóvivő szerint ők nem vizsgálnak ilyeneket. Az ÁNTSZ sajtóosztályán is azt mondták, ők még nem vettek át semmilyen feladatot, de a kórházi panaszok kivizsgálása nem hozzájuk tartozik. A felhívott ügyintéző azonban máshogy tudja: felveszi a panaszt, holott nem is járhatna el ilyen ügyekben a lista szerint.

Az RTL Híradó szerette volna megtudni a Nemzeti Erőforrás Minisztériumtól, hogy pontosan milyen panasszal hová lehet fordulni, de nem nyilatkoztak.








hirdet�s