Négy év után suhant a kisvonat Ortástetőig

Akt.:
Négy év után suhant a kisvonat Ortástetőig
Négy év után suhant a kisvonat Ortástetőig
Miskolc – Szombaton kora délelőtt közel száz érdeklődővel fedélzetén ismét a mahócai szárnyvonal felé vette az irányt a LÁEV vonata.

A LÁEV baráti köre az Északerdő Zrt. LÁEV Üzemigazgatósággal együttműködve indított szombaton személy- és fotós vonatot a közel négy éve nem látott Mahócai szárnyvonal Ortástető állomásáig. A nem mindennapi eseményen – amelyen nem mellékesen kitűnő idő fogadata az érdeklődőket – közel száz vasút- és természetbarát vett részt, azaz szó szerint telt ház volt a lelkes szervezőknek (is) köszönhetően.

A baráti kör tagjai a vasútbarátoknak megmutatták a 2010-es töltésmegcsúszást csakúgy, mint az 1973-ban felszámolt 1000 mm-es nyomtávolságú Perecesi bányavasút híres Graenzenstein-alagútjának eldugottabb, Baross-akna felőli befalazott végét is.

– Azt hiszem, hogy egy ez egy nagyszerű program volt, amely remélhetőleg megismételhető – nyilatkozta érdeklődésünkre Kaló Tamás, az egyik főszervező. – A személyvonat mellett a fotósvonat újabb kitűnő lehetőséget biztosított a régen nem járt szárnyvonalon. Mint láttuk, igény volna a szárnyvonal működtetésére, ezért bízunk benne, hogy nem kell újabb négy évet várnunk az újabb lehetőségre.

Mit is tehetnénk hozzá? Úgy legyen!

90 éve először

De érdemes “fellapozni” a Wikipédiát, hogy mit is érdemes tudni erről a bizonyos szárnyvonalról. A fővonalból a Papírgyár állomásnál ágazik ki a parasznyai szárnyvonal. 1920-22-ben készült el az első 11 km-es szakasz Mahócáig. 1940-ben 4 km-rel Taksa-lápáig, majd 1946-47-ben-ben újabb 4 km-rel Farkasgödör-Örvénykő állomásig hosszabbították meg. Ezen a vonalon 1963-tól van korlátozott személyszállítás. 1993-tól egy hosszabb üzemszünet után 1998-ban ismét megindult rajta a forgalom a nyári hétvégéken. 2003-ban rendbe tették a pályát Mahócáig. (2001-ben a Mahóca-Taksalápa között ellopott síneket, talpfákat pótolták. Amikor befejezték ezt a sínpótlást, a menetrendszerinti Taksa-lápáig meghirdetett személyvonat nem tudott továbbmenni Mahóca után, mert kb. 150-160 méteren újabb lopásokat fedeztek fel. Ezután 2004-től volt személyforgalom nyáron hétvégeken, egészen 2008-ig, amikor ismét megrongálták és tulajdonképpen halaszthatatlanná tették a pályát.



A kommentelés opció, a jó magaviselet kötelező! Moderációs elveinket itt olvashatja .






hirdet�s