NAV: Változások a civil szervezetek bejelentkezésében

Miskolc – 2015. január 1-jétől a civil szervezetek (alapítványok, egyesületek) részére is biztosított az úgynevezett egyablakos bejelentkezési rendszer, így a közvetlenül a NAV-hoz teljesítendő bejelentkezési kötelezettség megszűnt.

A civil szervezetek adminisztrációs terhei így csökkennek, hiszen az adószám megállapítása iránti kérelmet a bíróságra nyújtják be. A bíróság elektronikusan közli a NAV-val az adószám megállapításához szükséges adatokat. Az így létrehozott és a bírósági nyilvántartásba automatikusan bejegyzett adószámról a bíróság nem hoz végzést, azokról a civil szervezet a bíróság internetes portáljáról értesül.

Amennyiben a bejegyzési kérelem elektronikus úton érkezik, úgy a bejegyző végzés jogerőre emelkedését követő öt napon belül a bíróság továbbítja a NAV-nak az adószám megállapítása iránti kérelmet. Amennyiben a kérelem papír alapon érkezik a bíróságra, akkor harminc nap az ügyintézési határidő.

A civil szervezetek a birosag.hu portálon részletes tájékoztatást találnak a 2015. január 1-től kezdeményezhető eljárásokról.

– dr. Körtvélyesi Zsuzsanna, Nemzeti Adó- és Vámhivatal sajtóreferens, főosztályvezető –