Nagyvilág

2012.05.09. 11:21

A külföldiek 100 legkedveltebb látványossága

Elkészült Németország 100-as toplistája: az úticél Németország külföldi vendégei körében a Heidelberg-kastély örvend a legnagyobb népszerűségnek. A toplista második helyén a Neuschwanstein-kastély végzett, a dobogó harmadik fokát pedig az UNESCO-világörökség, a kölni dóm foglalja el.

Elkészült Németország 100-as toplistája: az úticél Németország külföldi vendégei körében a Heidelberg-kastély örvend a legnagyobb népszerűségnek. A toplista második helyén a Neuschwanstein-kastély végzett, a dobogó harmadik fokát pedig az UNESCO-világörökség, a kölni dóm foglalja el.

Az úticél Németország látványosságainak 100-as toplistája nemrégiben készült el. A Német Turisztikai Hivatal (DZT) saját felmérése során közvetlenül a külföldi vendégeket kérdezte meg. Az első tíz helyezett között található turisztikai látnivalók nyolc szövetségi államból kerültek ki. A résztvevők összességében a kulturális és természeti látnivalók széles spektrumát választották ki egész Németország területéről. Különösen nagy népszerűségnek örvendenek az UNESCO világörökségi helyszínek: a top látnivalók között 22 helyszín szerepel a 36-ból.

„Németország elvarázsolja külföldi vendégeit látnivalóival. A heidelbergi, illetve a neuschwansteini kastély és a kölni dóm áll a turisztikai toplista élén. Az úticél Németország azonban ezen felül még sok minden mást is kínál vendégeinek. A DZT ezen eredményes akciója minden bizonnyal sokmindenkiben felkelti a kíváncsiságot és a vágyat, hogy nyaralását Németországban töltse” – magyarázza Ernst Burgbacher, a Bundestag tagja, a Gazdasági és Technológiai Szövetségi Minisztérium parlamenti államtitkára és a kormány a középosztályért és turizmusért felelős megbízottja.

Tematikus év 2014: UNESCO-világörökségek

„Az úticél Németországban óriási a választék a nemzetközi hírnévvel büszkélkedő turisztikai attrakciók terén. Különösen nagy népszerűségnek örvend a 36 UNESCO világörökségi helyszín. Ennek elismeréseként a DZT 2014-ben egy tematikus év keretein belül mutatja be a helyszínek sokszínűségét, és nemzetközi kampányt szervez” – hangsúlyozza Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsának elnöke.

Az érdeklődőknek 2012. február 3.–március 15. között volt arra lehetőségük, hogy részt vegyenek a 26 nyelvű, az interneten a www.germany.travel oldalon, illetve a DZT nemzetközi Facebook-profiljain rendezett felmérésen. A felmérésre több mint 18 ezer résztvevő klikkelt rá, és 5 500 meg is adta három személyes kedvenc látnivalóját. Az eredmények beépülnek abba az applikációba is, amely 2012 nyarától német és angol nyelven az App Store-ban és Android változatban is elérhető lesz. Ezzel a Németországba látogatók már utazásuk megkezdése előtt részletesen tájékozódhatnak, illetve számos ötlettel gazdagodhatnak az úticélok és a kirándulások terén. Az applikáció minden látványossághoz tartalmaz egy rövid leírást, fotókat, illetve a nyitva tartással, a belépőjegyekkel és a megközelítéssel kapcsolatos információkat.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!