Rali vb: Nagy kérdések már nincsenek

Akt.:
Olasz Rali 2011
Olasz Rali 2011 - © Fotó: Amber-PR
A rali világbajnokság ezen a hét végén a Szardínia Ralival folytatódik.

A Francia Ralin, hazai raliján, Sebastien Loeb megszerezte kilencedik világbajnoki címét, s csapata a Citroen is megvédte világbajnoki címét. Ennek ismeretében kijelenthető: tét nélküli versenyre utaznak a csapatok az Olasz Rali helyszínére, amelyet a tavalyi tavaszi időpont helyett idén ősszel rendeznek meg. Két hét telt el a Francia Rali óta, s ez elég idő volt ahhoz, hogy a csapatok felkészüljenek a hétvége murvás megpróbáltatásaira Szardínia szigetén.

2004-ben az előző évek tradicionális aszfaltos San Remo-i helyszínét váltották fel a murvás Szardíniával, s így egy nagyon nehéznek bizonyuló ralit kellett teljesítenie a pilótáknak. Mivel azonban a murvás tesztelések nagy része Szardínián folyik, így ez komoly segítséget jelent a csapatok számára ahhoz, hogy feltérképezzék a verseny különleges kihívásait. A szardíniai szakaszok gyorsak és szűkek, amelyek hol nagy lapos területeken, hol pedig hullámzó erdős völgyeken vezetnek keresztül, melyek tele vannak víztócsákkal és nagy ugratókkal. Így fontos szerephez jut a jól elkészített itiner és a megfelelő versenyvonal megtalálása is.

©

A favorit

Négy győzelmével még mindig Sebastien Loeb a hétvégi rali favoritja még akkor is, ha számára már nincs nagy tétje a versenynek. Egy igazi autóversenyző azonban addig hajt, amíg a szezon tart, még akkor is, ha már ő a világbajnok. Loeb csapattársa, Mikko Hirvonen még nem nyert idén, így mivel a világbajnoki címek sorsa eldőlt, még az is lehet, hogy csapata ezúttal a finn pilótát segíti jobban a hőn áhított siker elérésében, a Hirvonen által oly kedvelt murván.

Az egyéni világbajnokság bronzérmes helyére pályázó Jari-Matti Latvala, Mads Östberg és Petter Solberg az utolsó két ralin minden bizonnyal belead apait-anyait a győzelem érdekében. Nehéz megmondani, hogy e három klasszis közül kinek van nagyobb esélye a hétvégén. Latvala nyert már Szardínián 2009-ben, s ráadásul a legutóbbi murvás futamon, Walesben is ő győzedelmeskedett. Igen ám, de a feltörekvő tehetség Mads Östberg és a hatalmas rutinnal rendelkező Petter Solberg sem futott rossz időt Nagy-Britanniában.

A két gyári fordos pilóta mindenesetre elég eltökélten hajt majd a győzelemre. Mivel a világbajnoki címek elkeltek, Latvala szerint most az egyetlen célja az első hely lesz, hiszen már nincs rajta az egész éves világbajnoki üldözés nyomása. „Így megváltozott a helyzet az utolsó két ralira. A célunk eddig is a győzelmek megszerzése volt, de mivel már nem igazán számít, hogy pontszerző helyen érünk-e célba, így az egyetlen esélyünk már csak a győzelmek megszerzése lehet.” – szögezte le a Ford finn pilótája, Solberg.

©

A rali

A 2012-es Olasz Rali három napon át tart, s a 16 gyorsasági szakasz 306.04 km-t tesz majd ki. Pénteken Sassari szervizpontja körül zajlanak majd az események. Szombaton a versenyzők a Monte Acuto térségben versengenek. Eredetileg vasárnapra beraktak a szervezők egy 50 km-es szakaszt, de annak érdekében, hogy csökkentsék a költségeket, inkább kétszer teszi meg a mezőny a Gallura gyorsasági szakaszt. A második futás ezen a szakaszon már Power Stage-nek számít, s itt extra pontokhoz lehet jutni. A tradicionális befutó Porto Cervóban lesz idén is.

 A világbajnokság állása a Francia Rali után

Pilóták: 1. Sebastien Loeb (Citroën WRT) 244 pont, 2. Mikko Hirvonen (Citroën WRT) 173, 3. Jari-Matti Latvala (Ford WRT) 133, 4. Mads Östberg (Adapta WRT) 125, 5. Petter Solberg (Ford WRT) 119, 6. Jevgenyij Novikov (M-Sport Ford WRT) 69, 7. Thierry Neuville (Citroën Junior WRT) 53, 8. Martin Prokop (Czech Ford Rally Team) 42, 9. Ott Tanak (M-Sport Ford WRT) 34, 10. Dani Sordo (Mini WRC Team) 31. 

Gyártók: 1. Citroën WRT 388 pont, 2. Ford WRT 255, 3. M-Sport Ford WRT 137, 4. Citroën Junior WRT 72, 5. Adapta WRT 71, 6. Qatar WRT 63, 7. Mini WRC Team 26, 8. Brazil WRT 20, 9. WRC Team Mini Portugal 4, 10. Czech Ford Rally Team 2.

 

– Amber-PR –








hirdet�s