Munkaidő szerte a világon: létezik egyáltalán a munka-magánélet egyensúly?

Akt.:
Munkaidő szerte a világon: létezik egyáltalán a munka-magánélet egyensúly?
Az emberek egyre inkább függnek az időtől, és egyre nehezebbé válik a munka és a magánélet egyensúlyának megteremtése.

A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) Better Life index alapján – amely az egyes államok jól-létét és elégedettségét vizsgálja – megmérte, hogy szerte a világon évente átlagosan hány órát töltenek munkával az emberek, és milyenek azokban az országokban az elégedettségi értékek.

ÉRDEKES: 6 tipp, hogyan spóroljunk időt reggelente

A lenti infógrafikán 35 ország adatai láthatóak, köztük hazánké is.

worklifev2

A 35 országból hazánk a 27. helyen van a munkaidő tekintetében, vagyis a legtöbbet dolgozó országok közé tartozunk.

De hogyan alakíthatjuk ki az egyensúlyt?

Az OECD szerint az, hogy valaki mennyi időt tölt a munkahelyén nem csak a munka-magánélet egyensúlyára van hatással, hanem bizonyítottan a túlórázás kihat az egészségre és fokozza a stresszt. A Mashable cikke alapján összegyűjtöttünk néhány ötletet, ami segíthet az egyensúly megteremtésében.

  • Álljunk ki a saját érdekeinkért: szólaljunk fel amikor a munkahelyi igények és elvárások a teljesítőképességünk határait súrolják, amikor már soknak érezzük.
  • Próbáljuk meg okosan beosztani az időnket, hogy ne kelljen sokáig dolgozni: hagyjunk és adjunk magunknak időt a feladatokra, amikor csak arra fókuszálunk és ne kezdjünk bele más tevékenységbe ( például hosszú, elnyújtott találkozók, megbeszélések).
  • Tartsunk szünetet: hagyjunk időt az étkezésre (legalább fél órás ebédszünet!) és ha lehetőségünk van tegyünk egy sétát a munkahelyünk körül.
  • Válasszuk szét a munkát és a szabadidőt: hogyha mindenképp még otthonról is kell dolgoznunk, akkor alakítsunk ki egy helyet a munkához, amit annak végeztével el tudunk hagyni.
  • Ne feledjük, hogy a munkahelyi stressz hatással van az egészségünkre: törekedjünk a stressz elkerülésére/csökkentésére pl. mozgással, relaxálással, vagy különböző hobbikkal.
  • Heti vagy havi szinten kísérjük figyelemmel, hogy mennyit dolgozunk: segít a munkát is fejben tartani és ha látjuk mennyi mindennel foglalkoztunk, akkor értékelni tudjuk, hogy egyensúlyban van-e az életünk. Ráadásul, ha úgy érezzük, hogy túl sok van rajtunk, akkor fel tudjuk mutatni a vezetőségnek is bizonyításként, hogy változásra van szükség.

Címkék: ,