MTVA: a Petőfi rádió a magyar könnyűzene és a magyar előadók érdekeit tartja szem előtt

Budapest – A Petőfi rádiónak országos adóként az a feladata, hogy a legismertebb előadók legnépszerűbb dalai mellett bemutatkozási lehetőséget adjon feltörekvő és pályájuk elején álló, esetleg évek óta a pályán lévő, de kevésbé ismert zenekaroknak – közölte a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) szerdán az MTI-vel.

Az MTVA közleményében azt írta: a nemrég megjelent nyílt levél is bizonyítja, hogy erre továbbra is szükség van.

A szervezet arra reagált, hogy több mint száz magyar zenekar, művész, szervező, klub, zenei szakember nyílt levelet írt kedden a Petőfi rádiónál történt változások miatt, amelyben a többi között hangsúlyozták, hogy a rádió az utóbbi években “az igényes könnyűzenei kultúra támogatója és felkarolója volt”, de ez megváltozott. Úgy fogalmaztak: “a Petőfi rádió által az elmúlt évtizedben vállalt könnyűzenei küldetés egyre nagyobb veszélybe került”. A levélben bírálták a zenei kínálat és a hangvétel megváltozását.

Az MTVA közölte: az aláírók személye és a Petőfi vállalása is mutatja, hogy fontos és hasznos a rádió missziója. Ezt bizonyítja a Petőfi aktuális játszási listája, ahol számos olyan együttes szerepel, amely aláírta a nyílt levelet: 30Y, Bagossy Brothers Company, Blahalousiana, Cloud 9+, Fish!, hiperkarma, Honeybeast, Hősök, Irie Maffia, Kiscsillag, Margaret Island, Punnany Massif, Quimby, The Biebers, Supernem, Szabó Balázs Bandája, Wellhello, Anna & the Barbies, Babel, Belmondo, BioRoBoT, Bohemian Betyars, colorStar, Elefánt, Esti Kornél, Firkin, Fran Palermo, Ivan & The Parazol, Jónás Vera, Experiment, Kéknyúl Hammond Band, Kerekes Band, Kistehén, Kolin, Köles Elza, Lóci játszik, Manoya, Mary PopKids, Moonguz and the Magnet, Neo, Paddy & The Rats, Run over Dogs, Soerii & Poolek, We are Rockstars – sorolták fel.

Hozzátették: ahhoz, hogy a Petőfi rádió továbbra is a leginnovatívabb adó maradjon a magyar piacon, arra is szükség van, hogy bemutassák a legfrissebb slágereket, a világ zeneipari változásait. Azt írták: az ebben rejlő sokszínűségtől nem kell félni.

Az MTVA szerint úgy tűnik azonban, hogy létezik “az a szűk, üzleti kör”, amely eddig “haszonélvezője” volt a Petőfinek, és nehezen fogadja el a változásokat. Úgy folytatták: a nyílt levél “ezeknek a közreműködőknek a sugallatára született és egyáltalán nem fedi le a magyar könnyűzenei élet egészét”.

Minden átalakításban benne van, hogy egyesek lemorzsolódnak, mások csatlakoznak egy adott médiumhoz. Egyelőre azok vannak többen, akik a felfrissített Petőfihez pártoltak – fűzték hozzá.

Az MTVA szerint azt, hogy a Petőfi kitárta a kapukat és egy “zárt kultúrgettóból” nyitott és meghatározó adóvá vált, bizonyítja, hogy az átalakulás óta megsokszorozódtak a dalpremierek, 30 százalékkal több a magyar zene, mint egy évvel korábban és létrejött egy olyan egyedülálló 5 órás műsor, a Dalra Magyar, amelyre “nem volt példa a hazai rádiózás történetében”.

– MTI –



Sporthírek






hirdetés