MSZP: Nemzetközi összefogást autópálya-ügyben!

Akt.:
Miskolc – Kezdjen tárgyalásokat Magyarország kormánya a szlovák és a lengyel kormányokkal annak érdekében, hogy még ebben az uniós fejlesztési ciklusban megépülhessen egy, a Miskolc–Kassa közötti autópályát is magába foglaló lengyel–szlovák–magyar észak-déli közlekedési folyosó. Ezzel párhuzamosan a Miskolc–Kassa autópálya magyarországi szakaszának megépítését minél hamarabb el kell kezdeni, méghozzá a közlekedési folyosó követelményeinek megfelelő műszaki tartalommal.

Minderről dr. Varga László, Miskolc országgyűlési képviselője beszélt szerdán Miskolcon.

Az MSZP-s politikus beszámolt arról, hogy október 5-én a Miskolc–Kassa autópályával kapcsolatos kormányzati tervekről kérdezett az Országgyűlés plenáris ülésén. Emlékeztetett arra, hogy amikor az M30-as autópálya a szocialista kormányok idején elérte Miskolcot, mindenki hatalmas sikert és lehetőséget látott a fejlesztésben. Azóta az is bebizonyosodott, az autópályának nagy szerepe van abban, hogy az azt követő években jó néhány befektető Miskolcot választotta. Régi adósság azonban a térség, de akár Kelet-Európa szempontjából is Kassa és Miskolc összekötése autópályával, amely, ha fejlesztési elképzeléseinket összehangolnánk Szlovákiával és Lengyelországgal is, akkor az egy új észak-déli közlekedési folyosó részét képezhetné az Európai Unióban. Mindez új lehetőségeket jelenthetne Kelet-Magyarország térségének gazdasága szempontjából is, töredékére csökkentve például a szállítási időt Európa északi része felől.

Orbán Viktor miniszterelnök Miskolc-Kassa autópályát ígért tavaszi miskolci látogatásán, ám azóta kevés konkrétumot hallani az ügyben. Augusztus végén ugyanakkor bejelentette a kormányzat, hogy új típusú, csökkentett műszaki tartalmú gyorsforgalmi utakat építene a következő években. Varga meg is kérdezte a parlament plenáris ülésén a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikai államtitkárát, hogy ez vonatkozna-e a Miskolc–Kassa autópályára is, egyáltalán, az autópálya mikorra készülhet el.

Tasó László válasza nem nyugtatta meg a miskolci képviselőt. Egyrészt az időpontot illetően az államtitkár – részletek említése nélkül – csak annyit tudott mondani, hogy a kormányzati ciklus végére készül el a beruházás, másrészt nem tartotta kizártnak, hogy az M30-ast is csökkentett műszaki tartalommal folytatnák Kassa felé (azaz akár szintbeli útkereszteződésekkel, netán közlekedési lámpával ellátott utat is el tudnak képzelni a fejlesztés részeként). Miskolc országgyűlési képviselője szerint azonban egy több országon átnyúló folyosó esetében ez a megoldás semmi esetre sem lenne megfelelő.

Ráadásul minél hamarabb el kellene kezdeni az építkezést, illetve ezzel párhuzamosan a nemzetközi tárgyalásokat az észak-déli közlekedési folyosó kialakításáról. Varga szerint ha ez a folyosó létrejön, vagy legalábbis elkezdődnek a munkálatok, a térség, így Miskolc is komoly versenyelőnyre tehetne szert. Ha például az elektromos autókat gyártó amerikai Tesla tényleg Európába tenné át gyártókapacitásának jelentős részét, akkor egy logisztikailag fejlettebb kelet-európai térség városaként jó eséllyel pályázhatnánk arra, hogy egy ilyen jellegű beruházáshoz helyszínt biztosítsunk.

– Az MSZP miskolci szervezete –








hirdetés