„Most egymásra mutogatnak, viszont pénz egyiküknél sincs”

A Herman tanárai nemrég Horváth Péterrel, a Nemzeti Pedagógus Kar elnökével tárgyaltak
A Herman tanárai nemrég Horváth Péterrel, a Nemzeti Pedagógus Kar elnökével tárgyaltak
Miskolc, Budapest – Sorra vettük, megoldják-e a közoktatás problémáit a hétvégi bejelentések.

Nem elégedett a Herman Ottó Gimnázium tantestülete a közoktatással kapcsolatos, hétvégi, miniszteri és államtitkári bejelentésekkel. Azok ugyanis kevés ponton érintették a hermanos tanárok nyílt levelében megfogalmazott problémákat. Mint arról többször is írtunk, a gimnázium tanárai még novemberben fogalmazták meg nyílt levelüket, és küldték el azt a fenntartó Klik Miskolci Tankerületéhez. Mivel a vázolt problémákkal kapcsolatban semmilyen választ nem kaptak, a nyílt levelet nyilvánosságra hozták. Példátlan összefogás alakult ki körülötte: ma már több mint 300 iskola, szervezet, csoport és több mint 21 ezer magánszemély csatlakozott hozzá a Tanítanék Facebook-oldalon.

„Ez nem béremelés”

Pilz Olivérrel, a Herman Ottó Gimnázium közalkalmazotti tanácsának elnökével vettük sorra a hétvégi bejelentéseket.

Balog Zoltán emberi erőforrások minisztere többek között arról beszélt, hogy a változtatások előtt tudták, az átalakítás a pedagógusokra nagyobb munkaterhet ró és többletfeladatokat ad, ezért gondolták, hogy ezt jelentős béremeléssel együtt lehet csak megtenni. Pilz Olivér szerint azonban ez nem béremelés, hanem a túlmunka megfizetése. Hozzátette: a béremelés egyébként egyszeri volt, csak több részletben fizetik ki azt a pedagógusoknak, azért hallani róla olyan gyakran a sajtóban.

A hétvégi sajtótájékoztatón a miniszter beszélt a rászoruló gyerekek ingyenes étkeztetéséről és a tankönyvek ingyenessé tételéről is. Ezek azonban nem oktatási, hanem szociális kérdések, jegyezte meg Pilz Olivér.

– A mostani tankönyvek tartalma azonban már oktatási kérdés lett volna. Akkor lennének elégedettek a pedagógusok, ha nem ezek a tankönyvek lennének ingyenesek, hanem az általuk választottak – jelezte az elnök.

„Nem újdonság”

Úgy folytatta: az adminisztráció tervezett csökkentésének viszont örülnek a tanárok, csakhogy továbbra is vannak olyan terhek, melyeket nyugodtan meg lehetne szüntetni. Ilyenek például a belső ellenőrzéssel kapcsolatos feladatok, melyek eddig az iskolaigazgatók és munkaközösség-vezetők kötelességei voltak. Az a bejelentés viszont, hogy nem két-, hanem ötévente kell az értékelési folyamatot elvégezni az intézményeknél, nem újdonság, ezt már decemberben nyilvánosságra hozta a köznevelési államtitkár, hívta fel a figyelmet Pilz Olivér. Hozzátette: ha kétévente lenne értékelés, akkor az a nagyobb iskolákban azt jelentené, hogy minden héten ellenőriznének egy kollégát, ami aztán teljesen felbolygatná az intézmény életét.

„Miért lesz jó?”

A hétvégi sajtótájékoztatón szó volt a Klik átszervezéséről. Pilz Olivér erre úgy reagált, valóban folyik valamiféle átszervezés, de nem tudni, hogy ez miért lesz jó az iskoláknak. Az igazi problémáról viszont nem esett szó, arról, hogy a nagyobb városokban óriási gondot okoz az intézmények mindennapjaiban, hogy más a fenntartó és más a működtető.

– Mert jelenleg egymásra mutogatnak, de pénz egyiküknél sincs – fogalmazott Pilz Olivér, majd szólt arról is, hogy bár a miniszter bejelentette a köznevelési kerek­asztal létrehozását, de nem tudni, kik foglalnak majd helyet körülötte, és hogy miről egyeztetnek. Lesz-e ott olyan ember, aki a gyakorlatban tapasztalja a közoktatás bajait.

Végül megjegyezte: a hétvégi sajtótájékoztató valószínűleg a nyílt levélnek és a „tömeghatásnak” is köszönhető, a mondatokat azonban nem töltötte meg tartalommal a miniszter és az államtitkár. A köznevelés sok-sok problémája közül alig érintett egyet-kettőt, összegzett Pilz Olivér.

– Hegyi Erika –

Idézetek a nyílt levélhez csatlakozóktól a Facebookon

A Herman gimnázium nyílt leveléhez csatlakozók írták a Facebookon:

  • „A sikeresen, jól működő oktatási rendszer a felemelkedés kulcsa. Olyan országban szeretnénk élni, ahol leg­alább az esélyt megkapja mindenki. Nem többet. Az esélyt a felemelkedéshez!”
  • „Ha sikerülne az eddig birkanyáj módjára viselkedő (tisztelet a kivételnek) pedagógus társadalmat az oktatás érdekeiért, a normális emberi gondolkodásért kiálló embercsoporttá tenni, akkor az Önök tantestülete megérdemel egy emléktáblát, de még egy szoborcsoportot is!!!!! Nagyon nagy drukkerük vagyok, a létezésünk értelmébe vetett hitemet adják vissza. Kérem, kérem, kérem! Tartsanak ki a végsőkig!!!!!”
  • „Szeretném, ha a gyermekeink, unokáink a lehető legjobb oktatásban részesülnének. Ehhez változtatni kell a mostani rendszeren. Köszönet a kezdeményező és aláíró pedagógusoknak, iskoláknak.”
  • „Ne öljék ki a tanítás és a gyermekek szeretetét belőlünk!”
  • „Le a Klik-kel, legyen olyan fontos az oktatás, mint a foci!”

Tüntetést szerveznek a lázadó miskolci tanárok

Miskolc – Az egész városon átvonuló fáklyás felvonulást szervez jövő hét szerdára a Pedagógusok Szakszervezetének helyi csoportja. A tiltakozók a Herman Ottó Gimnázium tanárait és követeléseiket kívánják támogatni a felvonulással. Több szakszervezet is csatlakozik a demonstrációhoz.

Köznevelési államtitkár: fontos a szakmai konszenzus a versenyképes tudás közvetítéséhez a közoktatásban

Budapest – Fontos a szakmai konszenzus ahhoz, hogy az iskolarendszer versenyképes, használható tudáshoz segítse a gyermekeket – hangsúlyozta Czunyiné Bertalan Judit köznevelési államtitkár az M1 aktuális csatornán szombat este.

Nemzeti Pedagógus Kar elnöke: „Őszinte tiszteletem a hermanos tanároknak”

Miskolc – Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke Miskolcon járt, és a hermanos tanárokkal beszélgetett.

Ki tudott az oktatás bajairól, ha a felelős államtitkár nem?

Miskolc, Budapest – A Herman Ottó Gimnázium nyílt levele már december elején a köznevelési államtitkárságon lehetett.

„A kormány az oktatásügyet másodlagos témaként kezeli”

Budapest, Miskolc – Vajon mire elég a Herman gimnázium nyílt levele és az azt követő országos összefogás?

Azt kérem a Fogtündértől: Anya ne írjon több portfóliót

Miskolc – Marci szülei pedagógusok, ő viszont már biztos nem szeretne az lenni. Pál feleségének hajnalban kell kelnie dolgozatokat javítani, mert a napja elmegy a felesleges adminisztrációval. Emília pedig már szorongáscsökkentővel jár be az iskolába tanítani. Több mint tízezren írták alá az oktatáspolitikai változtatások ellen tiltakozó petíciót. A legdrámaibb hozzászólások közül szemezgettünk. Az Abcúg cikke.

Pilz Olivér: “Hagyjanak minket végre tanítani, ne adminisztrálnunk kelljen helyette!”

Miskolc – Pilz Olivér szerint két frusztrált fél van a jelenlegi iskolákban: a tanár és a diák. Interjú: Pilz Olivérrel, a Herman Ottó Gimnázium közalkalmazotti tanácsának elnökével.

Megtörték a hallgatás csendjét a miskolci gimnáziumok

Miskolc – Hamarosan megalakul a Miskolci Tankerület Közalkalmazotti Tanácsának Szövetsége.

Ebben a rendszerben többet bakizik a tanár

Miskolc – Nyűgös, ideges tanárokkal, alacsony színvonalú tanórákkal és pszichés nehézségekkel szenvedik meg a diákok, hogy papírmunkát és szakfelügyelőket sóztak a tanáraikra. Ezért sürgeti nyílt levélben az oktatási rendszer változását a miskolci Herman Ottó Gimnázium tantestülete, amelyhez keddig több mint kétezren csatlakoztak.

Válaszol a Herman Ottó Gimnázium tantestületének nyílt levelére a Nemzeti Pedagógus Kar

Miskolc – A Nemzeti Pedagógus Kar válaszlevélben reagált a Herman Ottó Gimnázium tantestülete által megfogalmazott nyílt levélre, melyet szerdán tettünk közzé portálunkon. A NPK egyetért azzal, hogy a magyar köznevelés súlyos problémákkal küzd, és közös beszélgetésre invitálja a gimnázium tantestületét.

Nyílt levél a Herman Ottó Gimnáziumból

Miskolc – Kedden egy, a Herman Ottó Gimnázium tantestülete által megfogalmazott nyílt levél érkezett szerkesztőségünkbe. Úgy fogalmaznak: hiába juttatták el észrevételeiket az oktatás irányítóihoz, semmiféle választ nem kaptak.









hirdetés