Modern sebességmérők – év végétől új rendszert próbálnak ki a rendőrök

Péntek óta már nyolc helyen számíthatnak az autósok az M1-es autópályán arra, hogy ha gyorsan hajtanak, fotó készül róluk. A fix kamerás rendszer eddig négy ellenőrző ponttal működött, ezt duplázták meg a múlt héten. A nyolc dobozban két sebességmérő működik, ezek helyét állandóan változtatják a rendőrök. Az M7-es biztonságát úgynevezett szakaszos sebességméréssel javítaná a rendőrség. Ezt a rendszert az év második felében kezdik tesztelni, egyelőre még ki kell írni a berendezésekre a közbeszerzési pályázatot is.

A gyorshajtók elleni fellépés részeként a múlt hét csütörtökön és pénteken a meglévő négy mellé újabb négy sebességmérő pontot helyeztek üzembe az M1-es autópályán. Az ellenőrzőpontok olyan dobozok, amelyekben két meglévő sebességmérő kamerát cserélgetnek, így bármelyik irányban, bárhol számíthatnak az autósok arra, hogy képet készítenek róluk, ha gyorsan hajtanak. A dobozokat egyébként korábban akarták kihelyezni, a csúszás okai szerelési, illetve áramellátási nehézségek voltak – mondta el a Független Hírügynökségnek Pausz Ferenc, az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetője. Az M1-es autópálya technikai lefedése a gyorshajtók ellen egyelőre megoldódott – tette hozzá Pausz Ferenc.

Pausz Ferenc elmondta, hogy az év második felében a gyorshajtók elleni küzdelem következő lépéseként az M7-esen háromféle berendezést szeretnének kipróbálni. Mindegyik a szakaszonkénti sebességmérésre szolgál. A rendszer azt figyeli, hogy az autós mennyi idő alatt tesz meg egy-egy szakaszt az autópályán. Ebből ki lehet számítani, hogy a sofőr túllépte-e a megengedett sebességet vagy sem. A rendszert az M7-esen tesztelik majd, de erre még hónapokig várni kell, mert háromféle berendezést akarnak kipróbálni, de még a közbeszerzési eljárást is ki kell írni. Az úgynevezett section controllnak nevezett rendszer egyébként több európai országban is bevált már- tette hozzá Pausz Ferenc.