Milyen lesz majd a Tiszai?

Akt.:
Milyen lesz majd a Tiszai?
Miskolc – Intermodális csomópont, azaz vasút-, villamos, helyi és helyközi autóbusz-, taxiállomás lesz egyben.

Igencsak átalakul a Tiszai pályaudvar és környéke, erről épp egy hete számolt be lapunk, látványterven meg is mutattuk, hogyan fog kinézni. A cikk apropója Orbán Viktor miskolci látogatása volt, akkor jelentette be, hogy meglesz a 8 milliárd forint az intermodális csomópontra, valamint a további közlekedési fejlesztésekre. A pályaudvar környékének átalakításának terveit egy miskolci építészekből álló csoport készítette el, erről számoltunk be múltkor.

Most a miskolci önkormányzattól további részleteket tudtunk meg. Eszerint: megvalósulhat több közlekedési mód kiterjesztett összpontosítása (vasút, villamos, helyi és helyközi autóbusz, taxi) a Tiszai pályaudvarnál, a csomópont szolgáltatásait kiegészítve P+R és K+R parkolókkal (hogy ez mit jelent, lásd keretes írásunkban – a szerk.), kerékpártárolókkal, külön szintű gyalogos közlekedési folyosókkal. A javasolt elrendezés ezen kívül lehetőséget biztosít egy, a jelenleginél nagyobb méretű buszpályaudvar megépítésére, amely helyi és helyközi autóbuszok forgalmát is lebonyolítja majd.


A Tiszai pályaudvar látványterve, további képek itt >>>


Milyen lépésekben?

A tér keleti oldalán buszpályaudvar és hozzátartozó, közlekedési funkciókat kiszolgáló épület létesül, mely közvetlenül kapcsolódik az aluljáróhoz. A nyugati oldalon, valamint a Tiszai pályaudvar előtti térszín alatt P+R parkoló és kereskedelemmel kapcsolatos épületek épülhetnek. A tér két oldalát képező térfalak alsó szinti árkád kialakítása lehetőséget biztosít a peronok lefedésére, illetve a fedett felszíni gyalogos közlekedésre.

S hogy miért van szükség a közlekedési fejlesztésekre? A tervezett új, ezer hektáros iparterület közlekedési infra­struktúrájának megteremtéséhez. Ennek része az Y-híd kialakítása, a 3-as számú főközlekedési út belterületi szakaszának megépítése, valamint az intermodális csomópont is.


01_imcs

A Tiszai pályaudvar látványterve, további képek itt >>>


A miskolci önkormányzattól azt is megtudtuk, hogy a következő hónapokban a fejlesztési terület tulajdonosi jogviszonyait rendezik, ezek után kezdődhet meg a csomópont (IMCS) kialakítása. Emellett párhuzamosan elkészült a 3. számú főút belvárost elkerülő szakaszának engedélyezési és kiviteli terve, amely a NIF Zrt.-hez (Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.) került. Az Y-híd projekt esetében ők készíttetik el a módosított engedélyezési és kiviteli terveket. Az engedélyeztetés júniusra várható.

Hajdu Mariann


Mit jelent?

P+R: park and ride, azaz parkolj le és utazz olyan parkolók megnevezése, melyek közvetlenül egy busz, vasúti vagy egyéb tömegközlekedési eszköz megállója, vagy pályaudvara mellett vannak. Céljuk, hogy a városba tartók ott leparkolhassák gépjárműveiket és átszállhassanak a városközpontba tartó tömegközlekedési eszközre.

K+R: kiss and ride, azaz csók és utazz. Talán furcsán hangzik az elnevezés, ám ezek a helyek pár perces megállást biztosítanak az autósoknak, akik elkísérik családtagjaikat, barátaikat, majd rövid búcsúzást követően elhagyják a parkolót.


„A város egyik új kapuja épülne meg a Tiszai pályaudvarnál”

Miskolc – Nyolcmilliárd forint közlekedésfejlesztésre. Mire futja majd belőle?




Sporthírek