Mik egy irodavezető legfontosabb tulajdonságai?

Mik egy irodavezető legfontosabb tulajdonságai?
Az irodákban, számítógépek előtt ülve végzett munkák napjainkban már világszerte legalább annyira elterjedtek, mint a szabadban vagy üzemekben folytatott tevékenységek. Mik azok a tulajdonságok azonban, amelyekkel előnybe kerülhetünk, ha esetleg egy ilyen pozícióra pályáznánk?

Manapság jó irodai munkákat, bárhol lehet találni, elegendő csupán valamelyik város állásportálját felütni ahhoz, hogy ráleljünk a számunkra legkedvezőbb ilyen pozícióra, mint például a fuzesabonyallas.hu. Legyen az akár egy irodavezető, asszisztens vagy adminisztrátori állás, azonban vannak olyan jellegzetes emberi tulajdonságok, amelyeket viszont kifejezett előnyben részesítenek a munkáltatók egy ilyen pozícióra jelentkezőnél. Ezek a tulajdonságok pedig a következők:

Rugalmasság

Egy irodai alkalmazott, mondjuk egy irodavezető feladata jobb esetben nem csupán ugyanannak a cselekvéssorozatnak az ismételgetéséből áll, hanem többféle változatos teendők összességéből, így bármilyen feladvány kerül is egy ilyen fontosabb pozíciót betöltő irodai alkalmazott útjába, képesnek kell lennie megoldani azt.

Jó szervezőkészség

Ez talán az egyik legfontosabb ilyen jellemvonás, hiszen egy iroda működéséhez több tényező kézbentartása is szükséges, ugyanis egy irodai alkalmazott feladatai széleskörűek, amelyek sokaságába egészen könnyen bele lehet gabalyodni, ezért ez a feladatkör határozottan olyan embert kíván, aki képes az egyszerre végzendő teendőket kézben tartani, anélkül, hogy összeroppanna a teendők sokaságának terhe alatt.

Teljes megközelíthetőség

Egy iroda vezetőjének nem csupán virtuális értelemben, de a személyiségét illetően is elérhetőnek kell lennie. Fontos, hogy a csapata bizalommal tudjon fordulni felé, ha esetleg segítségre volna szükségük, vagy bármilyen kérdésük lenne adott ügyekkel kapcsolatban, és feltétlenül kényelmesen érezzék magukat a közelében.

Optimizmus

Amikor valaki ellátogat egy irodába, legyen az egy új jelentkező, lehetséges befektető, vagy jövőbeni stratégia partner, fontos, hogy az első benyomása helyről pozitív legyen. A jó irodai alkalmazottak, de főleg a vezető pozíciókat betöltő személyek természetes derűlátó hozzáállással, jó kisugárzással, kedves természettel rendelkeznek, amit még a rosszabb napjaikon sem képes beárnyékolni semmi.

Magabiztosság

Hogy egy jó irodavezető elnyerje csapata és ügyfelei tiszteletét és bizalmát, kimagasló fontosságú a törhetetlen határozottság fenntartása, de legalábbis a látszatának kialakítása.

Jó intuíciós képesség

A jövőben történő események előre való, nagyjából pontos felmérésének képessége az egyik legjobb tulajdonság, amit egy irodavezető birtokolhat.

Fejlett érzelmi intelligencia és jó összetartó készség

Mivel egy ilyen vezető pozíciót betöltő személynek emberekkel kell foglalkoznia minden szinten, ebből fakadóan sokféle személyiséggel kell kapcsolatot teremtenie, amelyek közül némelyik valódi kihívást jelenthet. Irodavezetőként fontos és előnyt jelentő tulajdonság, ha képes az ember igazodni bárki természetéhez.

Ezeknek a tulajdonságoknak a birtokában bárkiből jó eséllyel válhat elismerésben részesített irodavezető.

 

– PR cikk –

Címkék: