Miért tettek oszlopokat a Városház térre?

Miskolc – A villamosprojekt részeként két (nem esztétikus) oszlop került a térre. Nem volt más megoldás?

„És azt láttátok, hogy két oszlopot helyeztek el a Városház téren? A villamos felső vezetékét tartja. Teljesen szétvágja a teret, rendkívül zavarók és sehogy sem illenek oda” – olvasható lapunk, az Észak-Magyarország internetes levelező fórumán, az Agorán. Több levelezőnk is egyetértett ezzel: szerintük sem lett volna szabad oszlopokat állítani a térre, száz éven keresztül sikerült ettől megóvni.

– Most üt vissza az, hogy nem mertek a tervezők olyan modern technikát alkalmazni, ami lehetővé tette volna a főutcai szakasz felsővezeték nélküli megépítését. Mert több ilyen rendszer is van a világban – írja egyikük.

„A városház téri oszlopok csak ideigelenes megoldásként fogadhatók el, amennyiben a főtér végleges kialakításakor lecserélik őket kocsáltvas óráisákandelláberekre.” „A Városház téren miért nem lehet a falra függesztett megoldást alkalmazni? Oda, hat méterre a csodaszobortól, (a sok vitát kavart Széchenyi István-szoborra utalt levelezőnk – a szerk.) még míves kovácsoltvas oszlop sem illik!”– olvasható még az Agorán.

Nem járultak hozzá

A Zöld Nyíl projektigazgatósága reagált az észrevételekre: „A tűzoltóság és a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal (KÖH) nem járult hozzá a pókhálós megoldáshoz, ezért vannak ott is oszlopok. ”

Kérdeztük, mi is az a pókhálós megoldás. Csontos Ágnes magyarázta, az, amikor keresztbe-kasba haladnak a vezetékek az utca egyik oldaláról a másikra. A KÖH is elutasította és a tűzoltóság is, az utóbbiak arra hivatkoztak, hogy esetleges tűz esetén akadályoznák a vezetékek az oltást. Kérdeztük, nem gondolkodtak-e abban, hogy a Városház térre szebb – mondjuk, esztétikus kandelláber – oszlopokat helyeznek ki.

Csontos Ágnes megjegyezte, a kandelláber nagyon drága, nem fért volna bele a költségvetésbe, és egyébként is a teljes pálya mentére egységes oszlopokat terveztek.

– Nem tudunk arról sem, hogy ki akarnák cserélni a későbbiekben, nyilván felmerülhet majd, de városi döntés részeként – fogalmazott.

ÉM-HM


Próbaútra indultak a villamosok Miskolcon

eszak | 2010.10.30 12:25
Miskolc – Pénteken indultak el az első villamosok (délután 3-kor), de csak “próbaként”: ha minden rendben, hétfőtől áll vissza a villamosközlekedés.

Ha minden rendben, hétfőn indul a villamos

boon | 2010.10.29 15:09
Miskolc – A vasárnapi próbajárat lesz a döntő a villamosközlekedés ütemezésében.

Reggelizőasztal a miskolci villamoson?

boon | 2010.10.29 10:45
Miskolc – Asztal a menetrendszerű járatokon, persze ezután sem lesz, ám hálózatkorszerűsítés ide vagy oda; a címbeli bútor azon a forgalomból kivont szerelvényen található, amely az elmúlt fél évben a Thököly utcánál egyfajta irányító “harcálláspontként” szolgált.

Zöld Nyíl – utolsó simítások a belvárosban

boon | 2010.10.27 14:43
Miskolc – November elsejétől újra járnak a villamosok a Tiszai pályaudvartól az Újgyőri főtérig (pontosabban a Vasgyárig). Körbenéztünk Miskolc belvárosában!

1-es villamosra senki ne várjon!

eszak | 2010.10.27 12:56
Miskolc – A lakók szerint még nagyobb dugók lesznek reggelente az Újgyőri főtéren.

Robogóval a Zöld Nyíl vonalán (2.)

boon | 2010.10.26 16:20
Miskolc – Robogóval jártuk be a Zöld Nyíl vonalát. Nem véletlenül, hiszen november elsejétől ismét villamosok közlekednek a Tiszai Pályaudvar és a Vasgyár között.

Robogóval a Zöld Nyíl vonalán (1.)

boon | 2010.10.22 18:34
Miskolc – Robogóval jártuk be a Zöld Nyíl épülő vonalát.

Viszlát, belvárosi villamospótló!

eszak | 2010.10.26 07:38
Miskolc – 1-es villamos nem jár majd, csakis a 2-es, az Újgyőri főtértől Diósgyőrig villamospótlók közlekednek.

Elsejétől újra jár a villamos Miskolc belvárosában

eszak | 2010.10.25 07:58
Miskolc – Novembertől az Újgyőri főtértől a Diósgyőri végállomásig nem közlekednek a villamosok .








hirdetés




hirdet�s