Miért nem kell a pénz a Mivíznek?

Ingyen használhatják a szolgáltatást? (Illusztráció)
Ingyen használhatják a szolgáltatást? (Illusztráció)
Miskolc – Hét hónapja nem küldött számlát a szolgáltató, hiába fizetne, türelemre intik olvasónkat.

Közel hét hónapja, hogy nem kaptunk víz- és csatornadíj számlát a szolgáltatótól, a Mivíz kft.-től: ebben az évben utoljára márciusban érkezett, írta lapunknak olvasónk. Mint megtudtuk tőle, érdeklődésükre csak türelemre intő válaszokat kapnak.

„Kérdezem: miért nincs szüksége a Mivíz-nek az árbevételre, illetve mikortól áll helyre a számlázás és hogyan kívánják beszedni az elmaradt díjakat?”, veti fel olvasónk. Hozzáfűzte, a vonatkozó jogszabályok és a Mivíz üzletszabályzata alapján az elmaradt számlázás időtartamával (és nem az elmaradt számlák számával!) azonos időre kell kamatmentes részletfizetést biztosítani – ez eddig hét hónap. Megjegyezte, azt már csak remélni tudja, hogy a részletfizetési lehetőség automatikus lesz, nem kell kérni azt sem a Mivíz-től, sem a fogyasztóvédelemtől.

Nyúlfarknyi válasz

Érdeklődtünk a Mivizet is magába tömörítő Miskolc Holding Zrt.-nél, ahonnan szó szerint a következő választ kaptuk.

„A cég a közelmúltban korszerűsítette ügyviteli szoftverrendszerét, erről újsághirdetésben és honlapján beszámolt. A fejlesztés oka a törvényben lévő előírásoknak való megfelelés. Az informatikai rendszer fejlesztése is okozhat késedelmes számlakiküldést, de az más miatt is előfordulhat, ezért ilyen esetben érdemes felkeresni ügyfélszolgálatukat, ahol segítenek a kérdés mielőbbi rendezésében.”

A nyúlfarknyi válasz után jeleztük, hogy ezt nem tudjuk elfogadni, egyrészt mert a fogyasztó a„az ügyfélszolgálathoz való forduláson” már túl van, türelemre intették. Másrészt mert a felvetődő kérdésekre – mikor kapják meg a fizetni szándékozók a számlát, milyen részletfizetési lehetőséget ajánlanak fel – nem kaptunk választ. Válasz azóta – lassan két hete – nem érkezett az illetékes hivataltól.

Közel 70 ezer forint

Az ügyről további részleteket tudtunk meg olvasónktól: utcájukban 12 lakott ingatlan van, mindnyájan hasonló cipőben járnak. Már mindenki telefonált az ügyfélszolgálatnak, de a kitérő válaszon kívül semmi nem történt.

Elárulja, neki eddig 125 köbméter nincs kifizetve, ennek víz- és csatornadíj értéke közel 70 ezer forint. Arról pedig biztos tudomása van, hogy az Avason és Diósgyőrben, a Tóth Árpád utca térségében is történt hasonló a helyzet.

„Két dolgot tehetünk, fűzte hozzá olvasónk. Kivárjuk az elévülést és nem fizetünk, vagy a fogyasztóvédelemhez fordulunk.”

ÉM-HM



További hírek a Borsod-Abaúj-Zemplén kategóriából






hirdetés