Miért így?

Miért így?
Én eddig úgy tudtam, a rangsor arra való, hogy megtudjuk belőle, ki a legjobb és ki kevésbé, ki a leggyorsabb, ki kapta a legtöbb aranyérmet, az iskolák esetében pedig, hogy hol folyik a legeredményesebb oktatómunka. (Mert sajnos a nevelés eredményességét elég nehéz mérni, azt legfeljebb a diákok a saját bőrükön tapasztalják.) Hegyi Erika jegyzete.

Egy pár éve azonban olyan furcsa középiskolai rangsorok születnek (a HVG által), melyek nehezen értelmezhetőek számomra és az iskolaigazgatók számára is.

Kérdés például, miért számít jobb iskolának, melynek diákjai budapesti egyetemekre jelentkeznek. És miért nem számít jó iskolának, melynek diákjai országos és nemzetközi tanulmányi versenyeken kiválóan szerepelnek?

És ilyenkor felmerül a kétely: talán nem is az a cél, hogy reális rangsor szülessen. Hanem az, hogy bizonyos iskolák jobb helyre kerüljenek, mint amit érdemelnek, bizonyos iskolák rosszabb helyezést érjenek el a valóságosnál.

Nem mondom, hogy így van, de egyes iskolák vezetőiben ez a magyarázat is felmerült. Csakhogy a rangsor készítői talán nem is sejtik, mennyire fontos a szülőknek és a diákoknak az iskolaválasztás idején egy-egy középiskoláról kirajzolódott kép. Őket félretájékoztatni pedig végképp tisztességtelen.

– Hegyi Erika –


Ismét a rangsor a középiskolai középpontban

Borsod-Abaúj-Zemplén – Válaszolt a HVG a középiskolai rangsorral kapcsolatos kérdéseinkre. tovább »