Mi lesz veled Búza tér?

Akt.:
Átszálló- és megállóhelyként nem szűnik meg a Búza tér, csak az autóbusz-végállomás kerül át a Tiszaira
Átszálló- és megállóhelyként nem szűnik meg a Búza tér, csak az autóbusz-végállomás kerül át a Tiszaira
Miskolc – Átszálló- és megállóhelyként nem szűnik meg a Búza tér, csak az autóbusz-végállomás kerül át a Tiszaira. Készülnek a tervek az átalakításra, de a részletek még erősen titkosak.


Mi lesz a Búza térrel? Mi lesz a Volán pályaudvarral? – tettük fel a kérdést a múltkoriban, hiszen kiderült, a terület teljes átalakítására készül a miskolci önkormányzat. Információink szerint a pályaudvar végállomás jellege megszűnne, hiszen a Tiszai pályaudvarnál épülő intermodális csomópontnál alakítaná ki a város. A múltkoriban írtuk, a Volán nemigen tud még a részletekről, lapunknak úgy nyilatkoztak, a beruházás a jelenlegi fázisában a miskolci önkormányzathoz tartozik.

Megszűnik, de…

A miskolci önkormányzathoz elküldött kérdéseinknek csupán egy részére érkezett válasz.

Koczák Szilvia szóvivő megerősítette, amit gondoltunk: „a fejlesztés részeként a Búza tér átszálló- és megállóhelyként nem szűnik meg, az autóbusz-végállomás kerül a Tiszai pályaudvarra”. Kifejti, a Búza téri utasforgalom így nem csökken majd, viszont (utalván a Tiszainál létrejövő intermodális csomópontra) biztosított lesz a továbbutazás és a vasútra való közvetlen átszállás lehetősége.

Azt nem tudtuk meg, hogyan tervezik átalakítani a Búza teret, mire számíthatnak például a környéken üzlettel rendelkezők.

„Papír” van róla

A Tiszai pályaudvar környéke fejlesztéséről sem tudtunk meg további részleteket, mint Koczák Szilvia kifejtette: „a tervek készítése még folyamatban van”.

Az intermodális csomópont megépítésére Orbán Viktor miniszterelnök – amikor legutóbb Miskolcon járt – 8 milliárd forintot ígért. Az összegről „papír” is van, szerepel az 1147/2016. számú március 25-én keltezett kormányhatározatban: a csomópont megvalósítására szánt összeg kezdeményezettje a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.).

A Tiszai pályaudvar mellé tervezett csomópontról (ami vasút-, villamos, helyi és helyközi autóbusz-, és taxiállomás lesz egyben) már többször írt lapunk. Miskolci építészcsoport tervezte, a terület teljes átalakításával járna együtt.

Mint megtudtuk, az említett 8 milliárd csak ennek a beruházásnak a költsége, az ehhez szervesen kapcsolódó útépítés és az Y-híd beruházás összege ebben nincs benne (Információnk szerint a teljes beruházás több mint 20 milliárd forint lenne.).

A NIF Zrt.-nek elküldött kérdéseinkben így azt is firtattuk, hogy a kapcsolódó beruházásokat miből tervezik megvalósítani, és ha nem lenne rájuk forrás, akkor érdemes-e az intermodális csomópontot önmagában megépíteni, és hogy mikorra kell vele elkészülni.

Válaszuk csak részinformációkat tartalmaz: „Az Y-híd kialakítása, a 3. sz. főút belterületi szakaszának megépítése és az intermodális csomópont hármas fejlesztést jelent. A 3. sz. főút belvárost elkerülő szakaszának engedélyezési és kiviteli terve a NIF Zrt.-nél rendelkezésre áll, az Y-híd projekt esetében folyamatban van az engedélyezési eljárás, várhatóan az első félév végén megkapjuk az engedélyt. A beruházás költségét eredményes kiviteli közbeszerzési eljárást követően tudjuk megmondani”.

Hajdu Mariann


”A pályaudvar már egy megszokott állomás”

Miskolc – A vasútállomás jelképesen is, meg gyakorlatilag is a települések egyik kapuja. A vonattal érkező a peronra leszállva lép be a városba. Szunyogh László írása.


Milyen lesz majd a Tiszai?

Miskolc – Intermodális csomópont, azaz vasút-, villamos, helyi és helyközi autóbusz-, taxiállomás lesz egyben.








hirdetés