2016.01.16. 09:43
Megújult a miskolci mentőállomás
Miskolc, Aggtelek, Krasznokvajda, Sárospatak - „Élvezzék az új állomást!” – kívánta mentős bajtársainak Breitenbach Géza régióigazgató.
Miskolc, Aggtelek, Krasznokvajda, Sárospatak - „Élvezzék az új állomást!” – kívánta mentős bajtársainak Breitenbach Géza régióigazgató.
A Országos Mentőszolgálat Miskolci Állomásának új épületrészének pénteki ünnepélyes átadásával lezárult az a 11 milliárd forintos uniós projekt, amelyből huszonkét új mentőállomást építettek az országban – ebből hármat megyénkben: Aggteleken, Krasznokvajdán és Sárospatakon –, további hatvanat korszerűsítettek, úgymond dinamizáltak, köztük a miskolcit is.
Dinamizálva
– A dinamizálás abban nyilvánul meg – magyarázta Breitenbach Géza, az Országos Mentőszolgálat észak-magyarországi régió regionális igazgatója, hogy míg eddig riasztás után nehézkesen lehetett kinyitni a nagy vasajtókat a kiálláshoz, most egyetlen gombnyomásra kinyílik az új szárny mind a négy új ajtaja, s a régi szárny egyikét is automatizálták, ez nagyban segíti a munkánkat, a betegekhez való eljutást az esetkocsikkal. Így teljesíteni tudják a nappal egy, éjjel két percen belüli kiállást.
Fekete-fehér
A most átadott épületrész új szociális blokkot is magában foglal, vizesblokkal, fekete-fehér öltözőkkel, ami óriási változás az eddigi körülményekhez képest. A miskolci állomás építésére 90 millió forint uniós pénzt fordítottak, ezen túlmenően a projekt részeként fejlesztették az irányító csoport informatikai rendszerét is.
Kaptak továbbá egy egyelőre csak bemutatott, mentőorvosi kocsit, amely február második felétől riasztható, „fedélzetén” egy mentőtiszttel vagy -orvossal, valamint egy gépkocsivezetővel, aki mentőápoló szakvizsgával is rendelkezik. Egyelőre várnak az egészségügyi felszerelésére. Ezt a kocsit a súlyos esetekhez indítják majd, s úgynevezett „randevú szisztéma” alapján küldik rá a szükséges másik mentőtípust.
ÉM-SzK
Azért annyira nem rózsás
– Szépen érkeznek az új, sárga mentők is, mindenki láthatja, úgymond sárgulnak az útjaink – mondta a régióigazgató. Rákérdeztünk: akkor hát rózsás a flotta helyzete is? – Azt nem mondhatnám, hiszen több régi kocsit kell kiselejteznünk, mint amennyi új érkezik. Ráadásul a két éve kapott elsők is több mint kétszázezer kilométert futottak, az ilyeneket más országokban már leselejtezik. Nálunk tizenhárom évre növelték a határt – válaszolta dr. Breitenbach Géza.