Mezőzombor–Újhely: villamosítják a vasutat

Akt.:
dr. Hörcsik Richárd
dr. Hörcsik Richárd
Borsod-Abaúj-Zemplén – 2016-ban hozzákezdenek, és 2017–18-ban befejezik a munkálatokat.

Végre megszületett a közel egy évtizede várt döntés a Zemplént átszelő vasútvonal teljes villamosításáról. Ez derül ki az Országgyűlésben, a június 22-ei ülésnapon elhangzott szóbeli kérdést követően, amit dr. Hörcsik Richárd, Abaúj-Zemplén országgyűlési képviselője tett fel Tasó Lászlónak, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkárának.

– A vasúti törzshálózat közel 10 százaléka még mindig dízelvontatással járható. Ebbe a 10 százalékba tartozik a 45 kilométer hosszú Mezőzombor–Sátoraljaújhely-vonal is, melynek villamosítása mellett nemcsak a vontatási költségekből eredő megtakarítás szól, például a dízelmozdonyok 45 kilométert tesznek meg Miskolctól a felsővezeték alatt feleslegesen azért, hogy a villamosítatlan szakaszra jussanak – mondta dr. Hörcsik Richárd. Majd folytatta: Zemplén és térsége régóta várja a villamosítást. Ezért is nagy öröm, hogy az elmúlt évben végre elindulhatott a vonalszakasz rendbetétele, de teljes villamosítás nélkül a Tokaj-Hegyaljára vonatkozó fejlesztések nem lehetnek teljes értékűek.

– Kérdés, lesz-e folytatás. Vajon a most megnyíló 2014–20-as uniós forrásokban, az úgynevezett integrált közlekedési fejlesztési operatív programban lesz-e lehetőség a villamosításra? Ha igen, akkor mikor kezdődhet el, és mikorra várható annak a befejezése?

45 kilométeres szakasz

Tasó László a kérdésre így válaszolt:

– A 2014-ben indult uniós költségvetési időszak egyik nagy nyertese mindenképpen a vasúti fejlesztések területe lesz. A kormány tervei szerint mintegy 800 kilométernyi vasúti szakasz újulhat meg. Ennek keretében valósul meg többek között a Budapest-Rákostól Miskolcon át Nyíregyházáig tartó vasúti fővonal és az ehhez csatlakozó, kapcsolódó Mezőzombor–Sátoraljaújhely törzshálózati vonalszakasz felújítása is.

A beruházás tervezési időszaka befejeződött. Seszták Miklós miniszter elrendelte a NIF Zrt. felé a projekt végrehajtását. Tasó László kifejtette, egy gyorsító csomag elfogadása után 2016-ban hozzákezdenek, és 2017–18-ban befejezik a 45 kilométeres vasútvonal villamosítását.

ÉM








hirdetés