Mezőkövesdi tankerület: Hatékony együttműködés

A tankerületi központ és az intézmények munkáját is bemutatták az intézetvezetők
A tankerületi központ és az intézmények munkáját is bemutatták az intézetvezetők - © Fotó: Ádám János
Mezőkövesd – Rég nem látott iskolafejlesztési program indult a mezőkövesdi tankerületben.

Az intézmények és a tankerületi központ közötti együttműködés, fejlesztések, helyi jó gyakorlatok. Többek között erről tartottak évértékelő háttérbeszélgetést kedden a Mezőkövesdi Tankerületi Központban, amelyen részt vett Péterffy Balázs, a Klebelsberg Központ Stratégiai és Kommunikációs főosztályvezetője is. A rendezvényen 3 intézményvezető és 1 tagintézmény-vezető tájékoztatta a sajtót.
Ilyen nagy volumenű iskolafejlesztési program az elmúlt harminc évben nem volt.

Átfogó fejlesztési program

Bozsikné Vig Marianna, a Mezőkövesdi Tankerületi Központ igazgatója bemutatta az intézményt, majd beszélt a fejlesztésekről: 2017 szeptemberétől átfogó iskolafejlesztési program indult az állami fenntartású iskolákban. Ilyen nagy volumenű iskolafejlesztési program az elmúlt harminc évben nem volt. Az infrastrukturális fejlesztés a tankerület köznevelési intézményeiben 23 elnyert pályázatot érint, összesen mintegy 2,2 milliárd forint értékben. A 14 nyertes szakmai pályázatra mintegy 395 milliót nyertek. Emellett bizakodnak, hogy a hat, még elbírálás alatt álló, több mint 1 milliárd forintnyi pályázat is zöld utat kap.

Az intézmények gazdálkodása, a tervezési folyamatok minden esetben az intézményvezetőkkel egyeztetve történik. Az ő igényeik, elvárásaik alapján végzik a beszerzéseket. A karbantartások, felújítások szintén az intézményvezetők igényei alapján történik, így garantálják a biztonságos, zökkenőmentes működést. A központ és az intézmények közötti közös együttműködés elengedhetetlen része a folyamatnak – fejezte be az igazgató.

sajtotajekoztato-10-aj

Észszerű és célszerű

Farkas Tivadarné, a Tiszaújvárosi Széchenyi Általános Iskola intézményvezetője is hozzászólt a beszélgetéshez, és elmondta: azzal a hittel vették át a működtetési feladatokat, hogy észszerű és célszerű a fenntartás és a működtetés egy kézben tartása, és azt is tudták, hogy jó „albérlőként” sáfárkodnak a rájuk bízott értékekkel. A tankerületi központ a karbantartásokat és a működtetési feladatokat közelebb hozta az intézményekhez, és rögtön reagálnak a problémák jelzésére.

Gál János, a Mezőkövesdi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola intézményvezetője fontosnak tartja a szakmai innovációt: mint mondta, lényeges, hogy a XXI. században ne XX. századi eszközrendszer álljon rendelkezésre, és ezek használatához legyen meg a tudás a pedagógusokban. A mai fiatalok jobban értenek az IKT eszközökhöz, mint a tanárok, ezért fontos a fejlesztés és a képzések. Ezt a célt szolgálják az EFOP-os módszertani pályázatok is, amelyben jelentős eredményeket ért el a tankerület.

Tehetségpont lennének

A művészeti oktatásról Mozerné Horga Stefánia, a Mezőkövesdi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Alapfokú Művészeti Iskolájának tagintézmény-vezetője tájékoztatta a résztvevőket. Jelezte, rendkívül szerteágazó a művészeti képzésben részt vevő pedagógusok munkája. Nemcsak zenére, képzőművészetre és táncra tanítanak, hanem a személyiségfejlesztésen, tehetséggondozáson belül az erős oldal további fejlesztésén, a gyengébb oldal erősítésén dolgoznak, az önmegvalósításnak azt a különös formáját igyekeznek kihozni a gyerekekből, melyet csak a művészetek által lehet. Jelezte: intézményük szeretne akkreditált tehetségpont lenni, amivel számos lehetőség nyílna meg, hiszen különféle szakmai pályázatokban vehetnek részt, melyek a tehetséggondozó folyamatokban nagy segítséget nyújtanak a növendékek számára.

Valamennyi vezető elismerően nyilatkozott a Mezőkövesdi Tankerületi Központ és az intézmények közötti együttes munkáról, amelynek fő célja a tanulók számára minél jobb és hatékonyabb környezet biztosítása.

Óvodától a készségfejlesztő iskoláig

A gyógypedagógiai intézmények működéséről szólva Kányási Hedvig, a B.-A.-Z. Megyei Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Oktatást–Nevelést Végző Iskola, Kollégium és Egységes Gyógy­pedagógiai Módszertani Intézmény intézményvezetője hangsúlyozta, hogy a komplex intézmény 3–23 éves korig tudja fogadni a gyermekeket, óvodától a szakiskoláig és a készségfejlesztő iskoláig, ahol teljes körű, átfogó gyógy­pedagógiai fejlesztésben részesülnek. Minden intézményben ellátnak ma már súlyosan és halmozottan fogyatékos gyermekeket. Így lehetőség van arra, hogy mindenki a lakóhelyéhez legközelebb lévő intézményt vegye igénybe. A beiskolázási körzet a megye egész területe, illetve a Sályi Mozgásjavító Tagintézmény az ország egész területéről fogad gyermekeket. 2014-től az Abaúj-Zempléni Integrált Szociális Intézmény két otthonában, Boldogkővár­alján és Tokajban is ellátják a tanköteles korú súlyosan és halmozottan fogyatékos gyermekek fejlesztését.

ÉM-SZI








hirdet�s