Eljött a kerülgetés ideje Borsodban

Akt.:
Eljött a kerülgetés ideje Borsodban
Borsod-Abaúj-Zemplén – Hol a legrosszabb állapotúak az utak az olvasó szerint, és hol újul meg?

A tél vége felé mindig eljön egy olyan időpont, amikor rettenetesen kátyússá válnak az utak az időjárás viszontagságai után. Általában a hó, a nedves utakra érkező nagy fagy, illetve a fagyos időben kiszórt csúszásmentesítő anyagok teszik meg együttesen a hatásukat, és teszik töredezetté, repedezetté vagy egyenesen kátyússá az utakat.

Mindenhol van gond?

Az egyelőre lassan, de azért biztosan hátunk mögé kerülő tél alatt sem volt ez másképp, és eljött az ideje, amikor el kell kezdeniük az autósoknak odafigyelni azokon az utakon is, ahol pedig korábban rendben volt a burkolat. Mindig vannak olyan útszakaszok is, amelyek az autósok szerint már a tél elején sem voltak jó állapotban, és a kátyúzás helyett lassan egy komplett újraaszfaltozásra lenne szükség.

Lapunk közösségi oldalán arra kértük olvasóinkat, mondják meg, az ő tapasztalataik szerint hol vannak megyénkben a legkátyúsabb utak, állítsunk össze együtt egy kátyútérképet. Volt olyan, például Mester József, aki szerint felesleges az összeírás, mert mindenhol ­rossz­ az utak állapota.

„Az autópályák is rosszak! A mellékutakról ne is beszéljünk! Vannak olyan helyek, ahol 15-tel sem lehet menni! A kátyúk kijavítását nem egy-két lapát aszfalttal kéne megoldani!” – írta. Sziráczki Zsolt szerint mindenkinek az a legrosszabb út, amerre nap mint nap jár, „mert, hogy kátyúk vannak az egész országban, az biztos”. Többen is egyetértettek abban, hogy több helyen, vagy egyenesen mindenhol van ilyen jellegű gond. Van, aki szerint abszolút holtverseny, bármerre is indulnánk, és volt, aki azt kérdezte: hol van elfogadható út?

Szavazatok végül a következő útszakaszokra estek: „a Szendrőtől Galvács felé vezető 5–6 kilométer út katasztrofális! Borzasztó, még 15-tel sem jó menni!” „A szögligeti elágazástól a szögligeti templomig, már a csiga is gyorsabb az autóknál. Szét is esnek a buszok, tíz perc helyett lassan fél óra alatt járják meg.”

Számtalan útszakasz

„Németi és Tiszalúc között is jó, ha valaki beújít egy holdjáróra!”

„Taktaharkány–Taktakenéz egy élmény, de az egész Taktaközt írhatnánk.” Illetve: Sárospatak, Cigánd, Pere–Abaújszántó, Görbeháza Hajdúnánás között, Komjáti–Tornaszentandrás–Tornabarakony, Sajóvámos–Szirmabesenyő, Putnoktól Kazincbarcikáig a 26-os főút, Kisgyőr–Miskolc szakasz, Aranyosi-völgy, Hejőpapi, Mezőcsát, Kondó, Sárospatak–Vámosújfalu, Kesznyéten–Kiscsécs, Kiscsécs–Girincs.

Érdeklődtünk a Magyar Közút Zrt.-nél, hogyan látják az utak állapotát, és mikor várható a keletkezett kátyúk kijavítása. Mint elmondták, a 32 000 kilométer hosszú országos közúthálózaton a felújítandó, magasabb életkorú burkolatú utakon főleg a téli időszakban, a fagyási-olvadási ciklusok váltakozásának hatására könnyebben alakulhatnak ki burkolathibák, ez igaz a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei utakra is. Az elmúlt években az építési, felújítási tevékenységek következtében ugyanakkor ez a leromlási folyamat lassuló tendenciát mutat. A kátyúzási munkákat folyamatosan, ütemezetten végzik a téli időszakban is, amikor ezt az időjárás is engedi – ha tartósan száraz és csapadékmentes az idő.

160 kilométeren

„Télen a melegaszfalt-keverő telepek zárva vannak, így ilyenkor hidegaszfalt felhasználásával tudunk lokális javításokat végezni. A tartósabb kátyúzási munkákat a téli üzemeltetési időszak után, várhatóan már március hónaptól el tudjuk végezni, ezzel egy időben indulnak el a teljes körű útfelújítási munkáink Borsod-Abaúj-Zemplén megyében is, ami 2018-ban mintegy 160 kilométernyi út teljes körű felújítását jelenti. A rekonstrukciós munkákon felül a megyében a terveink szerint idén 3200 tonna aszfaltot tervezünk bedolgozni több mint 200 millió forint értékben a lokális burkolatjavítási munkáink során, továbbá nagy felületű burkolatjavítási munkálatok elvégzését is tervezzük, összesen 14 000 tonnányi aszfalt bedolgozásával, mintegy 900 millió forint értékben” – tették hozzá.

Horváth Imre


Ezek az utak újulnak meg

2018-ban két forrásból újulnak meg utak az országban, így megyénkben is. Ezek közé tartozik a sajópüspöki Sajó híd. Továbbá bizonyos szakaszai a Budapest–Miskolc–Tornyosnémeti, Miskolc–Bánréve, Felsőzsolca–Sátor­aljaújhely, Tarcal–Tokaj–Nyíregyháza, Zabar–Ózd, Mezőkövesd–Hollóstető, Ragály–Szuhogy, Hidvégardó–Rakaca, Edelény–Lak–Homrogd, Szirmabesenyő–Sajóvámos, Mezőkövesd–Ároktő, Mezőnyárád–Szentistván, Mezőkeresztes–Mezőcsát, Felsőzsolca–-Muhi, Taktaharkány–Tiszalúc, Köröm–Tiszalúc–Szerencs, Vilmány–Vámosújfalu, Bodrogkeresztúr–Sárospatak, Sárospatak–Cigánd, Cserépváralja bekötő, Kács bekötő, Baskó bekötő- és összekötő utaknak. Illetve a Nekézseny–Borsodbóta, Abaújlak–Kupa, Abaújkér–Szegilong, Sárospatak állomáshoz vezető út, Gesztely–Bőcs–Kesznyéten, Hernádnémeti–Tiszalúc, Kesznyéten Sajó híd, Borsodgeszt bekötő út, Mezőkövesd–Mezőkeresztes utak egyes részei.



Mezőkeresztes.
BOON.HU






hirdetés