Mesepszichológia a szülő-gyermek kapcsolatról

Mezőkövesd – Bemutatták dr. Kádár Annamária Mesepszichológia 2. című új kötetét Mezőkövesden.

– A Mesepszichológia első részében a mese szerepére, az életkori sajátosságoknak megfelelő meseválasztásra és a mese érzelmi intelligencia fejlesztő hatására koncentráltam – mondta dr. Kádár Annamária. – A második részben a szülő-gyermek kapcsolat útvesztőit, a „kényes” nevelési helyzeteket veszem górcső alá. A mese számomra nemcsak népmesét és műmesét jelenti, hanem a saját életmesénket is: azt a történetet, amelyet gyökereinkről, hitvallásunkról, álmainkról és céljainkról, félelmeinkről, kudarcainkról és győzelmeinkről mondunk el. Ezt ráadásul folyamatosan meséljük, sokszor szavak nélkül is viselkedésünkkel, az emberekhez és a világhoz való hozzáállásunkkal.

Kényes nevelési helyzet lehet a dackorszak, a testvérféltékenység, az elengedés, a veszteség kezelése, meggyászolása. A kötetben kitér a bennünk rejlő csodagyerekre, a gyermeki lélekre is. A szülőként, pedagógusként tevékenykedő dr. Kádár Annamária ezekre ad útmutatót a szülőknek.

ÉM








hirdet�s