Mennyire tartósak a tartós fogyasztási cikkek?

Előfordulhat, hogy tartós fogyasztási cikkeknél a jótállási idő letelte után meghibásodott termék helyett a fogyasztó kénytelen újat venni, mert a szerelők sokszor – alkatrészhiányra hivatkozva – nem vállalják a javítást. 2003 novembere óta megszűnt ugyanis az a jogszabály, amely garantálta, hogy a vásárlástól számított nyolc évig a forgalmazó, illetve a javítószolgálat köteles az áru javításáról gondoskodni.

A fogyasztóvédelmi társadalmi szevezetek több alkalommal is jelezték már a jogalkotónak, hogy szüntesse meg ezt a joghézagot – mondta a Független Hírügynökségnek Baranovszky György. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének (FEOSZ) ügyvezető elnöke hozzátette: az üzletek működéséről és a belkereskedelmi tevékenység feltételeiről szóló kormányrendelet helyett egy új jogszabályt dolgoznának ki, ennek előkészületeit már megkezdték. A FEOSZ álláspontja szerint ez megfelelő alkalom lehetne a fogyasztók védelméhez szükséges garancia beépítéséhez.

Ez a garancia lehet például, hogy egy bizonyos értékhatár fölött, a gyártó által megszabott garancia lejártával, de még a termék szokásos élettartamán belül meghibásodott cikkek esetében is biztosítsanak alkatrészt vagy javítási lehetőséget. Így nem kellene egy drága számítógépet vagy televíziót kidobniuk a vásárlóknak – fogalmazott Baranovszky György.

Másik megoldást lenne egy olyan állami alap létrehozása, melyből kártalanítani lehetne a fogyasztókat, ha olyan terméket vásároltak, amelynek gyártója időközben megszűnt – mondta az ügyvezető elnök.








hirdet�s