Megtévesztőek voltak az Opel-reklámok – büntetett a Gazdasági Versenyhivatal

Megtévesztették a fogyasztókat az Opeleket kínáló tavaly őszi rádiós reklámok, ezért a General Motors Southeast Europe Kft.-nek a Gazdasági Versenyhivatal döntése alapján 20 millió forint büntetést kell fizetnie. Az elmarasztalt vállalkozás tavaly szeptemberben az Opel 15. születésnapi akciójára, novemberben pedig a “Tök jó Opel-napok” akciójára hívta fel rádiós reklámokban a fogyasztók figyelmét.

A versenyhivatal kifogásolta: a rádiós reklám elhallgatta, hogy a központi 15 százalékos kedvezmény csak a lízingkonstrukció választása esetén vehető igénybe, miközben a vevőknek csak kisebbik hányada dönt a lízing mellett.

A két hónappal későbbi akció esetében a rádióreklámnak az a része volt alkalmas a fogyasztók megtévesztésre, amely szerint “már 14 990 forinttól gazdag felszereltségű, téli gumis, tök jó Opelhez” lehet jutni. Eközben az akcióhoz kapcsolódó szórólapon is szerepelt, hogy ez csak az első 12 hónapra érvényes, ezt követően jelentősen megemelkedik a havi törlesztőrészlet mértéke. Ezzel a valóságosnál sokkal kedvezőbb színben tüntették fel a konstrukciót.

A versenyhivatal súlyosbító körülményként értékelte a rendszeres, igen kedvező akciók által sugallt pozitív imázs kialakítását. Jelentős enyhítő tényezőként vette viszont figyelembe, hogy a vásárlók az adásvétel előtt megkapták a teljes és valós tájékoztatást.








hirdet�s