Megszûnik az árvízveszély a Dráva-Mura torkolati szakaszán

Megóvja az árvízkároktól a Pécs-Nagykanizsa vasútvonalat az a beruházás, amelynek támogatási szerzõdését hétfõn írta alá Márton György, a Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség ügyvezetõ igazgatója és György Béla, a Dél-dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság igazgatója.

A Dráva-Mura torkolati szakaszán az eróziós és építõ folyamatok következtében jelentõsen megnõtt a vízkár- veszélyeztetettség. Az évente 7-8 méterrel a vasúti töltés felé haladó Dráva-meder három év múlva komoly veszélyt jelenthet a vasúti töltés biztonságára. Az árvízveszély érinti Õrtilos vasútállomást, amelyen napi 24 személyvonatpár halad keresztül, valamint jelentõs veszélynek van kitéve a Dráva és a Mura folyók összefolyásánál, a Horvátország területén fekvõ, 2764 lakosú Légrád település is.

A “Dráva-Mura torkolati szakasz rendezése” elnevezésû projekt keretében horvát-magyar együttmûködésben valósul meg a Natura 2000-es természetvédelmi terület vízrendezése – közölte a Független Hírügynökséggel Márton György. A beruházás biztonságossá teszi a személy és teherszállítást a Pécs – Nagykanizsa, tágabb értelemben a Pécs – Bécs vasúti szakaszon. Megóvja az árvízkároktól Õrtilos állomást, és a Horvátország területén található Légrád települést. Az idén tavasszal megkezdõdõ 100 százalékos Európai uniós támogatással, 637 millió forintból megvalósuló beruházás várhatóan 2011 õszére fejezõdik be.

A Dél-dunántúli Operatív Program a térségi és települési vízrendezést összesen 6,6 milliárd forinttal támogatja, amelybõl Dél-Dunántúlon több jelentõs térségi vízrendezési beavatkozás, valamint több mint 60 település vízkárrendezése valósul meg. A következõ pályázati szakaszban csaknem 2 milliárd forint felhasználásáról döntenek, várhatóan ez év júliusában.








hirdet�s