“Megölelhetjük azt, akit szeretünk”

Bemutatóórát is tartottak az érdeklődők számára
Bemutatóórát is tartottak az érdeklődők számára - © Fotó: Ádám János
Miskolc – Újra a Lépésről lépésre program módszertani központja lesz a baptista iskola.

A 6. bések arról beszélgetnek, hogy mit jelent az a közmondás: Jobb adni, mint kapni. Egyikük hamar megfogalmazza, „ha valakinek ajándékot adunk, az a szívünket örömmel tölti el”. Az óra alatt aztán többször előkerül az ajándékozás témája. De mit lehet vajon adni? Kinek? És lehet-e mindenkinek? A gyerekek mindenre tudják a választ. Szerintük nemcsak ajándékot, de szeretet is lehet adni másoknak, segítséget is nyújthatunk, vagy akár megölelhetjük azt, akit szeretünk. És adhatunk egyszerre sok mindenkinek, mégpedig úgy, ha jól sikerül a fellépés. A beszélgetést játék követi, majd izgalmas feladatok, a diákok kitartóan tevékenykednek, észre sem veszik, hogy elröpült egy egész óra.

megnyito-10-aj

Újraéled

A Nyitott Ajtó Baptista Általános Iskolába látogattunk el tegnap, ahol a Lépésről lépésre módszertani központ megnyitóját és konferenciáját tartották, de az érdeklődők részt vehettek bemutatóórákon is. Az iskola igazgatója, Molnárné Kertész Ildikó lapunknak elmondta: az intézmény 18 éve alkalmazza a Lépésről lépésre pedagógiai programot. Mint fogalmazott, mindig is keresték azokat a módszereket, melyek segítségével sikeresen lehet oktatni-nevelni a hátrányos helyzetű gyerekeket. Az iskola, amíg kapott elég támogatást, módszertani központként működött, de aztán ez elhalt. Most két nemzetközi szervezet (OSI, ISSA) segítségével újra módszertani központtá vált az intézmény.

Az igazgató hangsúlyozta: a Lépésről lépésre program megváltoztatta a pedagógusok szemléletét a tanításról, az iskoláról, a gyerekekről, a szülők és pedagógusok kapcsolatáról. A program számos pontban hasonlít a nemzetközi hírnévre szert tett hejőkeresztúri modellre. A gyerekeket együttműködésre, gondolkodásra, kritikai szemléletre neveli, de sokat segít motiválásukban is. És mivel a tantestület szemléletformálása már megtörtént, nyitottak a legújabb módszerek befogadására is.

ÉM-HE


Lovakról és receptekről, a szülőkkel

Horváthné Valkó Szilviától, a Lépésről lépésre módszertani központ vezetőjétől tudtuk meg, hogy a programot a Soros Alapítvány fejlesztette ki annak idején abból a célból, hogy a volt szocialista országokban is elkezdődhessen a demokratikus nevelés, és a hátrányos helyzetű gyerekek is megfelelő oktatáshoz jussanak. A módszer legfőbb jellemzői a reggeli beszélgetések, a csoportmunka, a projektmódszer, a kommunikáció, a kooperáció, a differenciálás, a szülők bevonása az iskola életébe, családi napok, családi egészségnapok formájában. De az sem ritka, hogy egy-egy szülő tanít meg valamit a gyerekeknek. Nemrég például az egyik apa a lóról, a lótenyésztésről osztotta meg az ismereteit, de nem az iskolában, hanem otthon, a lova mellett. Amikor pedig cigány szakácskönyvet állítottak össze a gyerekek, a szülők szívesen megosztották a jellemző ételek receptjét.



Sporthírek