Megkezdődik az egyeztetés a Margit hidat ideiglenesen pótló dunai átkelőről

Megfelelő előkészítés után akár néhány óra alatt is össze lehet szerelni a pontonhidat, amelynek építése a Margit híd közelgő lezárása miatt merült fel – mondta újságírók előtt Nyers József ezredes, a szentesi műszaki dandár parancsnoka kedden Budapesten. A pesti alsó rakpartra összehívott bejáráson az is kiderült, hogy az érdemi egyeztetés csak most kezdődik majd a Honvédelmi Minisztérium és a főváros között. Így egyelőre nem lehet tudni, pontosan hol épülne a pontonhíd, mennyi ideig működne, és milyen feltételekkel lehet rá engedélyt kapni, miután a Duna nemzetközi hajózási útvonal is.

A honvédség képes arra, hogy megépítsen a Dunán egy, a közúti forgalomnak is megfelelő pontonhidat. A 360 méter hosszú, 6 és fél méter széles átkelő egyirányú forgalom lebonyolítására lenne alkalmas, a rajta haladó autók sebessége 30 kilométer/óra lehet – mondta el Nyers József. Az ezredes közölte: az a fővárossal történő egyeztetés után derül ki, hogy pontosan mennyi ideig lenne szükség a létesítményre. A Margit hidat az augusztusban induló felújítás miatt a tervek szerint körülbelül egy évre zárják le az autóforgalom elől. Magyarországon még nem működött ilyen hosszú ideig pontonhíd – tette hozzá az ezredes.

Szintén egyeztetés szükséges az átkelő pontos helyének kijelöléséhez. A célszerű az lenne, ha a Margit híd közelében épülne meg, valahol a Kossuth és a Battyány tér között, ahol a II. világháború után az ideiglenesen kialakított Kossuth híd állt – közölte Nyers József. Az átkelőn óránként 600-800 autó tudna átjutni a Duna egyik partjáról a másikra. A Margit hídon csúcsforgalomban 1500-2000 autó megy át óránként. A Duna nemzetközi hajózási útvonal, ezért a pontonhidat időközönként le kellene zárni az autóforgalom elől és át kellene engedni a hajókat. Az ezredes úgy fogalmazott: ez műszakilag megoldható, de az engedélyeztetéssel kapcsolatos kérdések megválaszolása szintén csak az érintett hatóságokkal történő egyeztetés után lehetséges.

A pontonhíd üzemeltetéséhez összesen – több műszakban – 480 ember szükséges. A működtetés költsége napi 20 millió forint lenne – erősítette meg a korábbi híreket az ezredes. Hozzátette: mivel a pesti alsó rakpartnak ez a része meredek, külön feljárót kellene biztosítani a közlekedéshez. A pontonhíd a közúti forgalom éjszakai közlekedéséhez nem alkalmas, ezt is külön kellene megoldani.

A bejáráson megjelent Becker László, a főváros főmérnöke az újságíróknak annyit mondott: a felmerült kérdésekről megkezdik az egyeztetést. Így konkrét választ jelenleg nem tud adni arra, hogy mennyi ideig működne és hol állna a híd, illetve hogy forgalomtechnikai szempontból megoldást jelentene-e a kieső Margit híd pótlására. A főmérnök úgy fogalmazott: az egyeztetések eredményét “rövid időn belül” a főváros vezetése elé kell terjeszteni, mert a Margit híd felújítása várhatóan augusztusban megkezdődik.








hirdet�s