Megkapta az utolsó engedélyt az Északi Áramlat gázvezetéket építõ konzorcium

Megkapta a finnektõl a jóváhagyást Oroszország pénteken a Balti-tenger alatti vezetékhez. Az érintett finn regionális hatóság zöld jelzése révén elhárult az utolsó akadály a Moszkva által támogatott Északi Áramlat nevû gázvezetékrendszer építése elöl. Az északi tenger alatti vezetékkel akarja Oroszország csökkenteni függését az Ukrajnán át vezetõ tranzittól, illetve az Ukrajnával idõrõl idõre kipattanó gázvitáktól.

Az Északi Áramlat ökológiai szempontból biztonságos útvonala biztosítja a zökkenõmentes európai gázszállítást – ígérte meg az orosz miniszterelnök a Helsinkiben szerdán tartott “Balti-tengeri akció-2010” csúcstalálkozó résztvevõinek. Vlagyimir Putyin azt mondta, hogy “a környezetvédelmi szakvizsgálatokba csaknem 100 millió eurót fektettek be, a gázvezeték optimális, biztonságos nyomvonala kialakítása érdekében több mint 40 ezer négyzetkilométer területen valósítottak meg geofizikai vizsgálatokat”.

Az orosz kormányfõ megígérte, hogy az építkezés során a legkorszerûbb technikát fogják alkalmazni. Putyin azt állította, hogy nem csak kormányzati, hanem nemzetközi civil szervezetek is igazolják, hogy nincsenek kockázatok. “Fontos döntés született nemcsak Európa energiabiztonsága, hanem a környezet védelme szempontjából is”. – közölte az Északi Áramlat AG nevû vállalkozás szóvivõje, Sebastian Sass, aki az orosz kormányfõhöz hasonlóan azt állította, hogy nagyon alapos és szigorú környezetvédelmi vizsgálatok elõzték meg az egyezséget.

A pénteki hivatalos bejelentés szerint “a dél-finnországi regionális állami hatóság megadta az engedélyt az Észak Áramlat nevû vállalkozásnak, amely Oroszországból Németországig tart, hogy a különleges finn gazdasági zónán keresztül haladjon”.. Az Északi Áramlat gázvezetéket egy konzorcium építi. A vállalkozást az orosz állami energetikai óriás, a Gazprom irányítja.. A cégben van még a német E.On Ruhrgas és BASF-Wintershall valamint a holland Gasunie

A vezeték hossza 1223 kilométer lesz a tervek szerint. A költségeket csaknem hét és fél milliárd euróra becsülik. A vezeték a Balti-tenger mélyén az oroszországi Viborgból a németországi Greifswaldba halad. A vezeték keresztülmegy Oroszország, Finnország, Svédország, Dánia és Németország felségvizein. A vezeték elsõ ágának kialakítását elõreláthatóan 2010. április 1-én kezdik meg, a másik ágát pedig 2011 tavaszán. A vezeték üzembe helyezését követõen, ami az orosz kormányfõ szerint 2010 szeptembere, évente 55 milliárd köbméter földgáz áramlik majd rajta Európába.



Sporthírek






hirdet�s