Megéri-e a külföldről behozott használt autó?

Megéri-e a külföldről behozott használt autó?
Használt autó után kutatva szinte sorra botolhatunk azokba a hirdetésekbe, amelyben külföldről származó autókat adnak szinte bagóért. Látva ezeket az autókat kissé összeszorul az ember szíve és eltűnődik azon, vajon miként fogható hazánkban is hadra a kiszemelt verda.

Valószínűleg nincs olyan használt autókkal foglalkozó portál, ahol ne találnánk kedvező árú külföldi autókat, gyakorlatilag márkától és típustól függetlenül. A járgányok között szemezgető potenciális vásárlók azonban ekkor rendszerint gyanakodva tekintenek ezekre az autókra, pedig nem feltétlenül kellene.

A külföldről származó autók nagy előnye, hogy a hazaiakhoz képest sokkal jobb műszaki állapotban vannak mind kor, mint futási teljesítményt tekintve. Ezek az autók rendszerint vezetett szervízkönyvvel rendelkeznek, garantáltan szakszervizekben és minőségi alkatrészekkel javítottak, s némelyik hírből sem ismeri a törés fogalmát. Mindemellett nem szabad megfeledkeznünk arról sem, hogy a hazai útviszonyoknál sokkal jobb minőségű aszfalton, jellemzően autópályán használják őket és sokkal nagyobb odafigyeléssel viseltetnek az autók iránt, mint idehaza egyes tulajdonosok.

Regisztrációs adó

Igen ám, de rendszerint ennél a pontnál jön a használt autókkal üzletelők körében rettegett kifejezés: a regisztrációs adó. A regisztrációs díj minden esetben a gépjármű korától, környezetvédelmi osztálybesorolásától a motor üzemétől és hengerűrtartalmától függően eltérő nagyságrendű. S, hogy mihez kell a regisztrációs adó? Hát a forgalomba helyezéshez! Azt azonban érdemes tudnunk, hogy tehergépjárművekre nincs regisztrációs adó! Ez az összeg eltérő nagyságrendű lehet, de egy tíz év körüli autónál nagyjából 150-200 forintos plusz kiadással számolhatunk.

Itt azonban még nem érnek véget a költségek. Autónkat ugyanis származási bizonylattal kell igazolnunk, majd következhetnek a forgalomba helyezés adminisztrációs költségei: az eredetvizsga, a műszaki vizsga, a törzskönyv és rendszám kiadásának költségei, illetve az átírási illeték, amely jelenleg 18 Ft/köbcentiméter. Ha mindezt összeszámoljuk egy középkategóriás autó esetében szintén 150-200 ezer forintos költséggel számolhatunk.

Nem biztos, hogy jobban járunk a külföldi autóval

Abban az esetben tehát, ha kinézünk egy jó állapotban lévő német autót 100 euróért, majd hozzáadjuk a regisztrációs adó és a forgalomba helyezés költségeit, már nem biztos, hogy annyira jól járunk, hiszen idehaza is megvásárolhatjuk ugyanazt a kiszemelt márkájú, típusú autót – jóval kevesebb nyűg és adminisztráció nélkül. Az igazsághoz azonban hozzátartozik az is, hogy az átírás és az eredetvizsga költségeit idehaza vásárolt autónál sem tudjuk megspórolni, így mindenkinek azt tudjuk tanácsolni, hogy külföldi autó vásárlásakor mindenképpen járjanak el kellő körültekintéssel. Azt pedig, nem állíthatjuk biztosra, hogy nem járunk jól egy külföldi autóval, hiszen a díjak és adminisztrációs költségek minden egyes autónál és helyzetnél más és más.

További információ a személygépkocsik hazai forgalomba helyezéséről a megyei vámhivataloknál, valamint a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál kapható.

-M. I.-



0Hozzászólás

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

Még 1000 karakter

A kommentelés opció, a jó magaviselet kötelező! Moderációs elveinket itt olvashatja .






hirdet�s