Először augusztus 20-án délután 4-kor zárják le a hidat, de a tűzijáték után, este 10 és éjfél között még megnyitják. Ezután 2008. október 30-ig csak a gyalogosok használhatják – közölte Dancs Gábor, a főváros közlekedési tanácsnoka szerdán sajtótájékoztatón.
A híd lezárása jelentősen megváltoztatja Dél-Buda tömegközlekedését. Nem járnak majd a 47-es és a 49-es villamosok, a budai oldalon viszont meghosszabbított útvonalon közlekedik a 18-as, az 56-os és az 59-es villamos. A Batthyány tér és az albertfalvai Forgalmi utca között 41/a jelzéssel a reggeli és a délutáni csúcsforgalomban új villamos indul. A kieső 47-es és 49-es villamosok helyett pótlóbuszok járnak majd az Erzsébet, illetve a Petőfi hídon át. Sűrítik a járatokat a Nagykörúton, a 4-6-os villamos vonalán is – mondta el Dancs Gábor.
A híd felújítását végző konzorcium vezetője a Hídépítő Zrt., amely a 4-es metró Fővám téri állomását is építi. Ennek csúszása miatt a pesti alsó rakpart sem készül el az iskolakezdésre, amit Demszky Gábor főpolgármester korábban elfogadhatatlannak nevezett. Apáthy Endre, a cég vezérigazgatója a szerdai sajtótájékoztatón kérdésre válaszolva közölte: várhatóan a tervezett szeptember 2-i időpont után néhány nappal átadható lesz a pesti alsó rakpart.
A Világörökséghez tartozó, 1896-ban épült Szabadság híd rekonstrukciója összesen 5,2 milliárd forintba kerül, ebből az idén 2,3 milliárdot fordít a főváros a felújításra. Az átkelőt a 4-es metró építése miatt mindenképpen le kellene zárni, ezért kötötték össze a két munkát. A 15 hónap alatt megerősítik a híd szerkezetét, elvégzik a korrózióvédelmi munkákat, kijavítják a pilléreket és a hídfőket. Átépítik a közműveket, az útpályát, a járdákat és új díszkivilágítást is kap a híd. A felújítás után újra járnak majd a villamosok.
A kommentelés opció, a jó magaviselet kötelező! Moderációs elveinket itt olvashatja .