Még nem fizették ki az Aeroviva csődje után a károsultakat

Egyelőre még nem fizetett a biztosító az Aeroviva utazási iroda csődje miatt károsultaknak – mondta el a Független Hírügynökségnek a QBE-Atlasz Biztosító értékesítési igazgatója. Jelenleg ugyanis a cégtől még bizonyos információkat várnak. Pénzt egyébként csak azok kaphatnak, akik minimum két turisztikai szolgáltatást is igénybe vettek az utazásszervezőnél, azaz aki például csak a repülőjegyét vásárolta ott, nem számíthat kártérítésre.

Az Aeroviva utazási iroda tavaly év végén jelentette be, hogy megszünteti utazásszervezői és utazásközvetítői tevékenységét. A cégnek csaknem félmilliárdos vagyoni biztosítéka volt, ám a pórul maradt utazni vágyók kárigénye ennél lényegesen magasabb – mondta el a Független Hírügynökségnek a QBE-Atlasz Biztosító értékesítési igazgatója.

Horváth Péter elmondta, hogy kárkifizetés eddig még nem történt, mert a társaságtól különféle információkra lenne még szükség. Már levelet is írtak ezért az Aeroviva képviselőjének, válasz azonban még nem érkezett.

Horváth Péter emlékeztetett, kormányrendelet határozza meg, hogy az utazásszervezőnek mire kell vagyoni biztosítékkal rendelkeznie. A szabályok szerint kizárólag – úgynevezett – csomagprogramokra kell biztosítékot kötni, ez pedig minimálisan két turisztikai szolgáltatást jelent. Így tehát az, aki csak a repülőjegyét vagy csak a szállodát intézte az utazási irodánál, a biztosításból nem számíthat kártalanításra.

– Független Hírügynökség –








hirdet�s