Még alakítani kell a fogyasztóvédelmen két civil szervezet szerint

Továbbra is kiszolgáltatottnak érzik magukat a fogyasztók – állítja két fogyasztóvédelmi civil szervezet. A Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület (KÖFE) és a Fogyasztóvédők Országos Egyesülete (FOE) hétfői közös sajtótájékoztatóján az is elhangzott, hogy emberek sokszor még mindig nem értik a szerződési feltételeket, és a jogviták során alig remélhetnek védelmet. A két egyesület szerint a pozitív változásokhoz jogszabály-módosításokra van szükség.

A civil szervezetek örülnek, hogy működik a Parlament állandó Fogyasztóvédelmi bizottsága, ugyanakkor szerintük tényleges lépések hiányában nem valósulhat meg hatékony fogyasztóvédelem, és a fogyasztók továbbra is ugyanolyan kiszolgáltatottnak érzik magukat, mint korábban – mondta hétfői sajtótájékoztatóján Eitmann Norbert, a KÖFE elnöke.

A két fogyasztóvédelmi civil szervezet szerint a fogyasztók még mindig saját bőrükön érzik a teljes kiszolgáltatottságot, mely a fogyasztói és a vállalkozói oldal között fennáll. Ezen pedig elsősorban – de nem kizárólagosan – a jogszabályok olyan mértékű és minőségű módosítására van szükség, amely egyelőre nem történt meg – mondta Eitmann Norbert.

Horváth György, a FOE elnöke konkrét példákat is említett. A szakember szerint továbbra sem biztosítja semmilyen jogi norma a kötelező alkatrész-ellátást, és nem érvényesülhet a méltányosság elve parkolási és autópálya-pótdíjfizetési kötelezettség esetén. Horváth György hozzátette: komoly gond az is, hogy a vállalkozásoknak a mai napig csak “törekednie kell” hogy 15 napon belül javítsák ki a hibás terméket. Ráadásul a szolgáltatók – legyen szó közüzemi vállalkozásról, telekommunikációs cégről, vagy akár hitelintézetről – általános szerződési feltételei továbbra is érthetetlenek.

Az érdekvédők szerint a jövőben a jogszabály-módosításokon kívül erősíteni kell a jogviták egyszerű, ingyenes és gyors rendezésében kiemelten fontos szerepet játszó békéltető testületeket.








hirdet�s