Media Hungary – Karas Monika: minél több minőségi tartalom a cél

Siófok – A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnak (NMHH) fontos, hogy minél több minőségi tartalom jusson el a felhasználókhoz – hangsúlyozta a testület elnöke megnyitó beszédében a huszonegyedik alkalommal megrendezett Media Hungary konferencián kedden, Siófokon.

Karas Monika célnak nevezte, hogy “az élmények birodalmának fejlesztése közben az értékek birodalmát is építsük”. Kiemelte: a médiából szerzett élményeink meghatározzák az életünk más területén történteket is, így a szektorban dolgozók felelőssége arányban áll a kiváltott hatással.

Hozzátette: a média dinamikus fejlődése közepette a médiahatóság próbál folyamatosan összhangot teremteni “az ösztönzés és a szabályozás között, a fejlődés és a biztonság között, az előrehaladás és a kiszámíthatóság között” – hangsúlyozta.

Éppen ezért nevezte fontos adatnak az NMHH elnöke, hogy évről évre kevesebb médiafelügyeleti ügy kerül a médiahatóság elé. Közölte, hogy a médiatanács “nem ízlésrendőrség”, hanem a jogszabályok betartásának biztosítására hivatott szerv, kiemelten említette a médiatörvényt és az emberi méltóság védelméről rendelkező szabályozást.

Azt azonban minden médiaszolgáltatónak meg kell értenie, hogy a szólásszabadság nem lehet egyenlő az ízléstelenséggel, a durva, kendőzetlen kifejezések és tartalmak továbbításával, amelyek mások emberi és személyiségi jogát, emberi méltóságát sértik – fogalmazott Karas Monika.

A hatóság lényeges küldetésének nevezte a kiskorúak védelmét, hangsúlyozva annak fontosságát, hogy a felnövekvő nemzedékek tagjai ne “szembesüljenek” káros, félreérthető vagy számukra nem befogadható tartalmakkal. Megjegyezte: jó tudni, hogy ebben a felelősségben a médiaszolgáltatók jogkövető magatartásukkal parterei az NMHH-nak.

Emlékeztetett arra is, hogy mecénási tevékenységük eredményeként több olyan értékes film készült, amely fesztiváldíjakat nyert, megemlítette ezek közül is A vad Kunságot és a Félvilágot.

Varga Zoltán, a Central Médiacsoport Zrt. tulajdonos-vezérigazgatója a válság idején követendő hirdetői magatartásról beszélt, azt hangsúlyozva: krízisek mindig lesznek, a kérdés csak az, hogy mikor, ezeken pedig az tud gyorsan és hatékonyan úrrá lenni, aki bátran cselekszik és nem a tömeget követi.

Megtakarításból soha nem lett még növekedés – jelentette ki, s arra hozott fel példákat, hogy milyen mértékben tudták növelni piaci részesedésüket azok a vállalatok, amelyek a válságban növelték a marketingbüdzséjüket.

Dirk Gerkens, a TV2 vezérigazgatója a tanácskozáson kiemelte: a napi 309 perces tévéidő mellett az is vonzó tulajdonsága a magyarországi televíziós piacnak, hogy a nemzetközi trendekkel szemben itt még nő az előfizetések száma, a televízió pedig olcsón kínál hatékony hirdetési lehetőséget.

– MTI –








hirdetés