Mától üzemel a peronzár a Déliben

A fővárosi Déli pályaudvaron keddtől – a Nyugati pályaudvarhoz hasonlóan – csak jegy-, illetve bérletellenőrzés után szállhatnak vonatra az utasok. A beruházás 36 millió forintba került. A jövőben tovább folytatódik a fejlesztés: a tervek szerint még ebben az évben elkészül a Keleti pályaudvaron is a peronzár.

A Déli pályaudvaron keddtől már csak a jegy-, illetve a bérlet felmutatásával szállhatnak fel az utasok az innen induló vonatokra, itt is felállítottak ugyanis peronkapukat.

A Nyugati pályaudvaron már egy éve működik a peronkapu-rendszer, amely meghozta a várt eredményeket. Az azóta eltelt időszakban csaknem 130 millió többletbevétele volt ugyanis a vasúttársaságnak. Ezzel párhuzamosan a büntetések összege jelentősen csökkent.

A Nyugati pályaudvaron az 1-es és 9-es vágányok között, valamint a 18, 19 és 20-as vágányoknál van jegyellenőrzés fel, illetve leszálláskor. A Déli pályaudvaron az összes vágánynál igyekeznek kiszűrni a bliccelőket. Az új peronkapu-rendszer összesen 400 méter hosszú, és 15 személy-, valamint 4 járműkapu van a kerítésen. A Déli pályaudvaron a peronkapu beruházás 36 millió forintba került, ami a tervek szerint néhány hónap alatt térül meg.

Várhatóan még ebben az évben átadják a Keleti pályaudvaron is a peronkapukat, 2008 első félévében pedig Kőbánya-Kispest, illetve Kelenföldi pályaudvaron helyezik üzembe a rendszert.