Marketing stratégia a generációs marketing világában

Marketing stratégia a generációs marketing világában
Napjaink változó világában, elengedhetetlen, hogy egy hirdetésekkel foglalkozó cég, ne legyen tisztában azzal, amit az ügyfelek elvárnak. Merthogy ügyfeleink megbízásából, stratégia alapján kell hirdetnünk, a White Elephant Media erre törekszik. Mi is ez a stratégia? Mit kell ilyenkor alapul venni?

Generációs Marketing

Generációs marketingről beszélünk, mikor felosztjuk a vásárlóközösséget korcsoportokra. Ezekben a korcsoportokban, megfigyelhető egyfajta azonosság, ami a vásárlási értékrendjüket, böngészési szokásaikat, nyelvezetüket illeti.

Hány csoportot különböztetünk meg?

Ez is egy olyan dolog, ami folyton változik. Jelen pillanatban 5 generációt különböztetünk meg. A lehatárolás nem pontos, vannak átfedések.

  • 1920 – 1939 között születtek, ők a veteránok, az élő történelem résztvevői.
  • 1940 – 1959 között születettek a Baby Boom generáció. Jelentős vásárlóerőt képviselnek, a pénzükért minőséget és értéket várnak el. A „nagy Akció” vadászok, ajánlatok, kedvezmények figyelői amiről leginkább a hagyományos csatornákon értesíthetjük őket (televíziós hirdetések, akciós újságok, telefon), ezen keresztül érdemes felkelteni a figyelmüket
  • 1960 – 1979 között születtek, az un. X generáció Ők a „digitális bevándorlók”, vagyis életük folyamán kellett szembesülniük a világ technikai vívmányaival, meg kellett tanulniuk használni azokat, de még félig a múltban élnek. Tájékozott fogyasztók, akik vásárlásaik előtt információt gyűjtenek, hogy megtalálják a legjobb ár-érték arányt. Gyakran néznek utána a hirdetett márkáknak, ha elnyeri tetszésüket, márka-hűek lehetnek. Marketing stratégiában nem ajánljuk a túl harsány, csillogó és erőszakos hirdetéseket. Számukra a legideálisabb az informatív hirdetési mód, akár a tradicionális csatornákon, akár az új média csatornák.
  • 1980 – 1999 között születettek az Y generáció. Kialakulásában jelentős szerep jutott a technika száguldó fejlődése. Az „Ezredfordulós” generáció a számítógépekkel együtt nőttek fel, a technika megszállottjai, ugyanakkor gyakorlatias gondolkodásúak is, ami a fogyasztási és böngészési szokásaikban is megmutatkozik. Inkább többet fizetnek egy-egy termékért vagy szolgáltatásért, ha ez elősegít valami nemes ügyet. Tapasztalataikat, az online vásárlás terén, megosztják az közösségi csatornákon, véleményeznek. Nekik szánt hirdetésekben érdemes hangsúlyozni a társadalmi és/vagy környezetvédelmi értékeket. A közösségi oldalakon az online jelenlét fontos, meg lehet ragadni a figyelmüket egy-egy kérdéssel is.
  • 1995-2010 között születtek, ők az Z generáció tagjai, a „Digitális bennszülöttek”. Hozzá vannak szokva a gyors információ áradathoz, figyelmüket megragadni könnyű, megtartani nehéz. Számukra is fontos, hogy ha kell, többet költsenek, de itt már fontosabb a márka-szimbólum értéke, a trendiség. Nem márkahűek. Ha nekik hirdetünk, elengedhetetlen, hogy aktív jelenlétünk legyen a közösségi média felületeken. Eredményesen hirdethetünk videós vagy mozgóképes reklámokkal.

Attól függően, hogy melyik generációt kívánjuk megcélozni, érdemes azt a hirdetési stratégiát követni. Ha szeretne segítséget kérni, keresse fel bátran a White Elephant Media munkatársait vagy tekintse meg, milyen szolgáltatásokkal állhatnak rendelkezésére.

– PR cikk –

Címkék: