Építkezés

2019.12.12. 11:30

Pályaszerkezet épül az M30-ason

A hidakat és a mérnökségi telepet télen is építik majd.

Horváth Imre

Híd épül a Szikszó és Alsóvadász közötti összekötő út felett

Fotó: Horváth Imre

Nemrégiben egy látványos videót tett közzé a közösségi oldalán a Colas Magyarország, amelyben felhívták a figyelmet, hogy a Colas Út kivitelezésében elstartolt a pályaszerkezet-építés az M30-as Szikszó és Encs közötti szakaszán.

Amivel lehet haladnak

Az M30-as autópálya Miskolcot és Tornyosnémetinél a szlovák–magyar határt összekötő szakaszának építése már tavasszal elkezdődött, az Európai Bizottság pedig ősszel jelentette be, hogy az Európai Unió 552,6 millió euróval segíti a stratégiai fontosságú építkezés befejezését, amelyet egyébként 2022 elejére datálnak a beruházók.

Mint a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-től megtudtuk, az M30 autópálya Szikszó – Encs közötti szakaszán a tervezett ütemezésnek megfelelően haladnak a munkák. 2019-ben a főpálya földműépítési munkáinak jelentős része elkészült, elkezdődött a pályaszerkezet építése. A pályaszerkezet Ckt rétegét és az aszfalt alapréteget összességében mintegy 9 km hosszban építette meg a kivitelező. A Halmaji és Encsi csomópont földműépítési munkái is előrehaladott állapotban vannak. A tervezett közműkiváltások (szénhidrogén-, elektromos- és távközlési közművek) jelentős része befejeződött. Az Encs mellett épülő mérnökségi telep épületeinek kivitelezési munkái is folyamatban vannak. A szakaszon tervezett 21 hídműtárgy közül 15 építése megkezdődött.

A jó egy hétig tartó fagy után ismét pluszban jár a hőmérséklet, ami jelentősen segítheti a munkák haladását. Mint írták: a pályaszerkezeti munkákat a fagy elmúltával lehet folytatni. Földmunkák viszont a téli időszakban nem tervezettek. A jól téliesíthető munkafolyamatok (hídműtárgyak és mérnökségi telep kivitelezési munkái) a következő hónapokban is zajlanak majd.

Három szakaszban

A sztráda 56,72 kilométeres – Miskolc és Tornyosnémeti közötti – szakaszának első 10,4 kilométeres részét az osztrák Strabag AG és magyarországi leányvállalata, a Strabag Építő Kft. konzorciuma építi 39,4 milliárd forintért. A 24,2 kilométeres második szakaszon a Colas Út Zrt. és a Colas Hungária Zrt. lett a befutó, 75,39 milliárd forint ellenében. A 22,1 kilométeres harmadik szakasz nyertese a Hódút Kft. és Duna Aszfalt Kft. konzorciuma lett, 63,9 milliárd forint összegért.

Miskolctól a határig összesen 6 külön szintű és 7 szintbeni csomópont, 25 felüljáró és 17 aluljáró épül. Arnótnál 1 pár tengelysúlymérő állomás, Csobád és Ináncs határán 1 pár komplex pihenő, Méra és Szalaszend határán, valamint Hidasnémetinél 2 pár egyszerű pihenőhely, Encsnél autópálya-mérnökség épül. A sztráda csatlakozik a határ túloldalán már elkészült autópályához, amely Kassa felé vezet.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában