Már a „papírmunkánál” tart az M30-as építése

Akt.:
Itt kezdődik majd az M30-as folytatása
Itt kezdődik majd az M30-as folytatása
Miskolc – Ha idén lesznek engedélyek, jövőre indulhat az M30-as továbbépítése.

„A legfontosabb célunk, hogy az esztendő végére elkészüljenek az M30-as autópálya Miskolc és a szlovák határ közötti szakaszának engedélyezési, rendezési tervei” – jelentette be sajtótájékoztatón Demeter Ervin megyei kormánymegbízott. Mint hozzátette: ebben az esetben minden esély megvan arra, hogy 2017 tavaszán megkezdődjék a sztráda építése Miskolcról indulva Kassa irányába. A sztráda nyomvonalával érintett települések vezetőivel és az illetékes szakhatóságok képviselőivel folytatott tegnapi egyeztetés után azt is elmondta a kormánymegbízott, hogy azért is feszített tempóban kell végezni az engedélyeztetést, mert „ha nem tudjuk határ­időre megcsinálni az autópályát, akkor mások megelőzhetnek bennünket.”

Ha nem végzünk határ­időre, akkor megelőzhetnek minket.” Demeter Ervin

Csöbör Katalin országgyűlési képviselő, aki motorja volt az M30-as kiindulópontjának számító miskolci elkerülő megépítésének, elmondta: „jó úton járunk, ha úthálózatunkat fejlesztjük, mert ez is segíti a térség gazdasági növekedését”. Hozzátette, hogy az autópálya tervezése már megkezdődött, de nagyon sok a szakhatósági probléma és a huszonegy érintett önkormányzatnak is meg kell alkotnia a területre a rendezési tervét.

Nagy terv része

Mint írtuk, az M30-as Miskolc és Tornyosnémeti közötti 60 kilométeres szakasza a „Via Carpatia” terv része is, amelyet Lengyelország, Litvánia, Szlovákia fogadott el. A terv lényege az Európán áthaladó közlekedési hálózat fejlesztése rövidebb útvonal kiépítésével.

Az M30-as autópálya az M3-as autópályát Miskolccal összekötő gyorsforgalmi út, ezt építik tovább a határ felé. A 60 kilométeres, kétszer kétsávos, leállósávval is bíró szakaszon 45 műtárgy, hét csomópont, egy komplex és két egyszerű pihenő épül.

Ők tervezik

Mint megtudtuk, az M30-as gyorsforgalmi út Miskolc és Tornyosnémeti közötti szakaszát közös ajánlattevőként a Tura-Terv Mérnökiroda Kft., a Roden Mérnöki Iroda Kft. és az Utiber Közúti Beruházó Kft. tervezheti meg. A nyílt tendert a Nemzeti Infra­struktúra Fejlesztő Zrt. írta ki. A nyertes cégek feladata az említett szakasz építési engedélyezési terveinek elkészítése és az építési engedélyek megszerzése. A szerződés becsült összértéke 1 milliárd 950 millió forint volt. A nyertesek 2 milliárd 84 millió forinttal – mint az olcsóbb ajánlattevők – nyertek.

Szaniszló Bálint


A miniszterelnöki ígéret

Orbán Viktor miniszterelnök tavaly áprilisban a Modern városok programja keretében tartott miskolci tájékoztatóján jelentette be az út megépítését. Ahogy akkor mondta: a Miskolc–Kassa eurorégióban mintegy egymillióan élnek, a két város közötti autópálya megépítése régóta várat magára. A sztráda Kassától az országhatárig már elkészült, most Miskolctól kell megkezdeni az építkezést, a kivitelezés várhatóan 2018–2019-re elkészül, a kormány 100–150 milliárd forintot fordít a beruházásra.








hirdetés