Magyar Turizmus Zrt.: Pécs sikerének megkérdőjelezése az egész ország törekvéseinek alábecsülése

Megalapozatlan és indokolatlan a “bukás” kifejezés használata a 2010-ben az Európa Kulturális Fővárosa (EKF) címet viselő Pécs turisztikai ereményével kapcsolatban – reagált a Magyar Turizmus Zrt. az Index csütörtökön főoldalon közölt, “Turisztikai bukás volt a pécsi kultúrfőváros” című cikkére.

A nemzeti turisztikai cég közleményében hangsúlyozza: a KSH adatai szerint Pécsett az EKF alatt a belföldi vendégéjszakák száma csaknem 13 százalékkal, a külföldi vendégéjszakák száma pedig majdnem 75 százalékkal emelkedett,  ami összességében körülbelül 28 százalékos növekedést jelent. A turisztikai cég szerint Pécs sikerének megkérdőjelezése az “egész ország törekvéseinek alábecsülését jelenti”.

A Magyar Turizmus Zrt felhívja a figyelmet arra, hogy a külföldiek körében legnépszerűbb magyar települések rangsorában Pécs a 2009. évi helyezéséhez képest 10 helyet lépett előre, 2010-ben már a 12. helyen szerepel. Ráadásul Baranya megyében is jelentősen 8,6 százalékkal megnőtt a vendégéjszakák száma, ami szerintük azt mutatja, hogy a pécsi rendezvény nemcsak a városban, hanem közvetlen és közvetett környezetében is éreztette hatását.

Az Index cikkére utalva a turisztikai vállalat azt írja: nem szerencsés Pécset azokhoz a városokhoz hasonlítani, ahol a jól ismert turisztikai vonzerőknek köszönhetően hagyományosan a legtöbb vendégéjszakát regisztrálják. Például Budapesthez, ahol a vendégéjszakák több mint felét, azaz több mint 5 millió vendégéjszakát töltenek a külföldiek. A turisztikai cég arra is felhívja a figyelmet: egy tanulmány szerint átlagosan 11-12 százalékkal növekedett a vendégéjszakák száma a kulturális fővárosokban, míg Pécsett 28 százalékkal.

A közlemény szerint ráadásul nemcsak a vendégéjszakák számának növekedésében lehet lemérni a Kulturális Főváros Évnek a kedvező hatását, hanem az adott város imázsának megváltozásában is. Ennek érdekében tavaly csaknem 600 külföldi újságíró látogatott el Pécsre, akik körülbelül 1800 pozitív cikket és tudósítást jelentettek meg elsősorban Németországban, Ausztriában, és a délszláv térségben. Az Ausztriából regisztrált vendégforgalom egyébként 2010-ben háromszorosára nőtt Pécsen és környékén. Ausztria legjelentősebb tesztújságja, a Gewinn Magazin a világ 20 legjobb turisztikai célpontja közé sorolta Pécset, olyan turisztikai célpontokkal egy lapon emlegetve a magyar várost, mint a Hawaii-szigetek, vagy Abu Dhabi.

Az Index csütörtöki cikkében azt írta: Magyarország tíz legvonzóbb turisztikai célpontja közé nem fért be tavaly Pécs, holott az Európai Kulturális Fővárosa címtől komoly turisztikai vonzerőt is reméltek. Ez aligha csak az ő hibájuk: az adatokból az derül ki, hogy aki Magyarországon vagy Magyarországra utazik, az fürdeni akar, semmi mást. Pécsre, az európai attrakcióra annyi külföldi volt kíváncsi, ahány Budapestre hat nap alatt.

-Független Hírügynökség-








hirdet�s