Magyar Posta: kérjen bocsánatot a FEOSZ!

A Posta bocsánatkérést vár a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségétől (FEOSZ) azután, hogy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) vizsgálata megállapította: nem jogsértő a Posta Csekkről csekkre nyerhet nevű akciója, és azon belül a SzerenCSEKK.

A FEOSZ korábban többször is megtévesztőnek minősítette a sajtóban a kampányt, állítólagos fogyasztói észrevételek alapján – olvasható a Posta szerdai közleményében. A Magyar Posta 2010. június 7-én hirdette meg Csekkről csekkre nyerhet nevű kampányát, melyben minden ügyfél, aki az akció időtartama alatt készpénzátutalási megbízást, vagyis sárga csekket adott fel valamelyik postán, kapott egy ingyenes képeslapot, egy úgynevezett SzerenCSEKKet. Ha ezt kitöltötte és bérmentesített képeslapként a megadott címre visszaküldte, sorsoláson vett részt. Minden munkanapon egy ügyfél visszanyerte a befizetett összeget, de maximum 50 ezer forintot.

2010. december 17-én a Magyar Posta értesítést kapott a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságtól, hogy a fogyasztók nem megfelelő tájékoztatása miatt a FEOSZ feljelentést tett a Magyar Posta ellen az ügyben. A hivatalból indított eljárás során a Postának öt munkanapon belül nyilatkoznia kellett valamennyi futó nyereményjáték pontos részleteiről, kiemelten kezelve a “Csekkről csekkre nyerhet” kampányt.

A Magyar Posta 2011 január végén kapta kézhez az NFH végzését, ebben az állt, hogy az eljárást megszüntették, mert a SzerenCSEKK kampánnyal összefüggésben jogsértés nem volt megállapítható.

“A Posta korrekt együttműködésre törekszik valamennyi fogyasztóvédelmi szervezettel, de határozottan kiáll jogos érdekei mellett. Levélben fordult a FEOSZ-hoz, melyben kéri a nyilvánosság előtt tett hitelrontó kijelentések visszavonását” – zárul a közlemény.

A Független Hírügynökség kereste az ügyben a FEOSZ-t, ahonnan későbbre ígértek választ.
– Függelten Hírügynökség –

 








hirdet�s