Helyi közélet

2011.08.22. 20:42

Elsején "nyithat" a Zöld Nyíl

Miskolc - Augusztus 24-én áram alá helyezik a Tiszai pályaudvar és a Diósgyőri Gimnázium közötti teljes villamospálya szakaszt.

Miskolc - Augusztus 24-én áram alá helyezik a Tiszai pályaudvar és a Diósgyőri Gimnázium közötti teljes villamospálya szakaszt.

Ez is azt jelzi, hogy hamarosan – szeptember elsején – újraindul a villamosközlekedés Miskolcon. Legalábbis a terv az, hogy iskolakezdésre a Diósgyőri Gimnáziumig jár majd az 1-es villamos, a 2-es pedig végig a megszokott útvonalon, a Vasgyárig. Várható-e csúszás a munkálatokban? – ezt kérdeztük a Miskolc Városi Közlekedési (MVK) Zrt. munkatársától.

Csontos Ágnes PR menedzser az Észak-Magyarországnak elmondta: „A kivitelező mindent megtesz annak érdekében, hogy ne legyen csúszás, így jelen állás szerint tartani fogjuk a határidőt. Mindez azt jelenti, hogy üzemeltetésre, üzemszerű működésre alkalmas lesz a pálya.” Hozzátette: szeptember elsejére az a cél, hogy az 1-es villamosok a Diósgyőri Gimnáziumnál kialakított betétvégállomásig, a 2-es villamosok pedig a Vasgyárig közlekedjenek. „Ezért a Tiszai pályaudvar–Tüzér utca között kimaradt pályaszakaszon a vágányok rekonstrukcióját végzi a kivitelező, a Thököly utca és a Diósgyőri Gimnázium közötti szakaszon pedig útépítési munkálatok, peronépítés és az energia ellátáshoz kapcsolódó munkák zajlanak. A meghosszabbítás szakaszán még folynak a közműkiváltások, útépítés tekintetében a következő nagyobb változás az lesz, hogy a Szinva medernél jelenleg épülő új útszakaszt átadják majd a forgalomnak, ezzel együtt a másik oldalon is elkezdődik a vágányépítés. Felső-Majláthon, az új végállomás területén is tart a vágányépítés” – sorolta.

Üres járatok

A próbajáratok augusztus 25-én délután indulnak, első körben a Tiszai pályaudvar és az Újgyőri főtér között, majd a betétvégállomásig – tudtuk meg Csontos Ágnestől. A miskolciak arra számíthatnak – folytatta –, hogy többször lehet majd látni üres, utasok nélküli villamosokat. Ezek egyrészt próbajáratok lesznek, amelyek az új pályát tesztelik, de lesznek tanulójáratok is, hiszen előírás szerint szükséges a villamosvezetőknek biztosítani egy újabb tanulási időszakot – magyarázta. A műszaki átadás folyamata a próbajáratokkal együtt kezdődik meg és 30 nap alatt kell lefolytatni. Szeptember elseje tehát még nem a végleges állapot, utána is még sok munkát kell elvégezni a pálya mellett, de magát az új villamospályát már üzemszerűen, utasokat szállítva használják a villamosok – hangsúlyozta. A próbaüzem maximum hat hónapig tarthat, ez alatt az idő alatt kell a használatba vételi eljárást is megindítani – tette hozzá. 

Már csak másfél hét és könnyebb lesz

Mi a tapasztalat, az utazók hogy viselik a beruházással járó nehézségeket? „Sok észrevételt kaptunk és kapunk a forgalomszervezésre vonatkozóan, illetve a kivitelezési munkálatokkal kapcsolatban azoktól, akik a pályaépítés által érintett területen élnek, vagy az MVK-val utaznak. Az autóval közlekedők számára az új terelések első pár napja nehezebb volt, de utána beállt a bevezetett rend, sokat segített a nyári szünet is, hiszen akkor csökkent a forgalom a városban. Az utasoknak a villamospótlást és a megállók áthelyezései jelentették a legnagyobb gondot. Idén több észrevételt kaptunk, mint a múlt évben, de a számukat tekintve elmondhatjuk, hogy megértők voltak az utasok. De, ha valakinek pont az a járat maradt ki, amivel munkából ment volna haza, az bosszantó, és nekünk minden problémát meg kellett, meg kell oldani. A legkisebb észrevételtől a legnagyobb problémákig. De már csak másfél hét és jóval könnyebb lesz a városban közlekedni mind az utasok, mind az autósok számára” – válaszolta Csontos Ágnes.

Amennyiben ezt a szakaszt átadják, milyen elterelésekre számítsanak az utasok, autósok? „A betétvégállomás és az új végállomás között kell számítani forgalmi változásokra, hiszen a pályaépítés ott folytatódik, oda helyeződik át az építkezés hangsúlya. Villamospótlás csak a Diósgyőri Gimnázium (betétvégállomás) és a jelenlegi Diósgyőri végállomás között lesz, a 69-es busz fog villamospótlóként közlekedni 69VP jelzéssel, majd a megszokott útvonalán tovább Berekaljáig” – tudtuk meg.

ÉM-NSZR


Az eredeti helyen

AZ MVK Zrt.-től azt is megtudtuk: augusztus 23-án reggel visszaadják a Bulgárföld belváros irányú megállóhelyét, tehát az 1,1A,1VP,6 járatok (valamint az éjszakai és a garázsmenetben közlekedő járatok is) az eredeti megállóhelyen állnak meg.


Miskolc - A Zöld Nyíl villamos projekt kivitelezői ígérik, hogy a jövő hét csütörtöki iskolakezdésig mindenképpen igaz a címbeli állítás, ugyanis a tervek szerint szeptember 1-től a Diósgyőri Gimnáziumig járnak majd - például - az 1-es villamosok.

Miskolc (MTI-ÉM) – Hajrájához ért a miskolci villamosprojekt. Egyetlen hetük van a kivitelezőknek a munka befejezéséhez, iskolakezdésre ugyanis újraindítanák a villamosközlekedést – írta hétfői számában az Észak-Magyarország.

Miskolc – Zöld Nyíl: újabb forgalmi változások, a tervek szerint az utolsók.

Miskolc – 2011. augusztus 20-tól visszaadásra kerül az Újgyőri piac belváros irányú megállóhelye.

Miskolc – A szeptemberi iskolakezdésre a Zöld Nyíl villamos projekt is nagy izgalommal készül. A cél, mint azt már többször is elmondtuk, hogy szeptember 1-re a Diósgyőri Gimnáziumig járjanak az 1-es villamosok, a 2-es villamosok pedig a régi megszokott útvonalukon a Vasgyárig.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában