Magabiztos a globális fogyasztó – a magyarok harmada fiatalabnak tartja magát a koránál

Magabiztos megjelenésű és nem aggódik a kora miatt a kereskedelmi statisztikákban csak “globális fogyasztó”- ként emlegetett ember. A Gfk Roper legújabb felmérésében a világ harminc országában harmincezer embert kérdeztek meg saját életkora és megjelenése viszonyáról. A magyarok az átlaghoz tartoznak, körülbelül egyharmaduk úgy gondolja, fiatalabbnak néz ki a koránál. A felmérésből egyébként kiderül, hogy a kor ma nem évszámok, hanem felfogás kérdése.

Koruknál legtöbben Dél-Koreában érzik magukat fiatalabbnak, Magyarországon a többség úgy tartja, életkorának nagyjából megfelelően néz ki. A Gfk NOP Roper tíz éve vizsgálja világszerte a fogyasztók viselkedését és értékrendjét a tizenhárom éves és az annál idősebb emberek között. Az utolsó globális felmérés alapkérdése a kor és kinézet viszonya volt. Az eredményekből kiderül, hogy egyre kevésbé lehet egy ember külleméről az életkorára következtetni. A felmérések alapvetően pozitív képet mutatnak a fogyasztói társadalom tagjainak saját magukról alkotott véleményéről.

A globális fogyasztót körvonalazó kutatásban résztvevő országok közül Dél-Korea az, ahol a legtöbben (41 százalék) gondolják úgy, valós koruknál fiatalabbnak néznek ki és Indonézia végzett az utolsó helyen, ahol a válaszadóknak csupán 14 százaléka nyilatkozott hasonlóképpen. Az átlagos eredmény harmincegy százalék, azaz a világ fogyasztóinak majdnem egyharmada úgy gondolja, fiatalabbnak néz ki koránál. A magyarok pont ebbe az átlagba tartoznak a felmérés szerint. Európában a belgák közül gondolják magukat a legtöbben fiatalabbnak, legkevesebben az ukránok és a portugálok, a két nemzet 25 és 18 százalékkal áll az európai öregedők élén. A legnagyobb arányban ettől függetlenül azt gondolják az emberek, hogy pont úgy néznek ki, ahogy kellene, vagyis az európai országokban kirívó véleménnyel a kutatók nem találkoztak.
A többi kontinensen Dél-Korea mellett a brazilok és japánok bizonyultak nagyon, India, Thaiföld és Indonézia pedig a legkevésbé magabiztosnak.

A felmérés arra is rámutat, hogy idősödő korban Közép- és Kelet-Európában egyre inkább visszahúzódnak az emberek. A kor előrehaladtával a magyarok leginkább látásuk romlásától, súlyos betegségektől és az elhízástól tartanak. Ezeknél jóval kevésbé izgatja a magyar embereket idősebb korban a kifejezetten a küllemet érintő változások, mint például a ráncosodás.