Ma tárgyalja a Fővárosi Közgyűlés elé a 4-es metróról szóló jelentést

Csötörtökön kerül a Fővárosi Közgyűlés elé a jelentés a 4-es metró építésének jelenlegi állásáról. Ebben a többi között az is szerepel, hogy a metró első szakaszának átadása egy évet biztosan csúszni fog, 2009 helyett csak 2010 decemberétől szállíthat utasokat. A költségek is jóval meghaladják a tervezettet: a Kelenföldi és a Keleti pályaudvar közötti rész 233 milliárd helyett 354 milliárd forintba fog kerülni.

A metró második, a Baross és a Bosnyák tér közötti szakasza a felszíni költségekkel együtt az előzetes kalkulációk szerint 131,2 milliárd forint lesz, a korábban becsült 96,5 milliárd helyett. Ez a rész 2010 helyett várhatóan 2012 végére készülhet el. A metróbiztos jelentése szerint a csúszás okai döntően a tulajdonjogi viták az építési telkek körül, a lassú engedélyezési eljárások és a műszaki megoldások szükséges módosítása. A költségeket az engedélyező hatóságok által előírt műszaki megoldások, illetve a forint-euró árfolyamának változása is növelte.

A jelenleg érvényes szerződések szerint a 4-es metró 75 százalékát az Európai Beruházási Bank (EIB) hiteléből fizetné az állam, illetve a főváros. Tavaly decemberben kezdődtek a tárgyalások az Európai Unióval, hogy Magyarország a Kohéziós Alapból vissza nem térítendő kölcsönt kaphasson a metróépítéshez. A főváros vezetése korábban azt mondta: reményeik szerint legkésőbb nyárra befejeződnek a tárgyalások az Unióval.

Csütörtökön dönt a közgyűlés az idei útfelújítási program módosításáról is. 23 útszakasz felújítását elhasztanák, így a tervezett 133 helyett 110 helyen kezdődnének munkák ebben az évben. A felújításokra 10,6 millárd jut, az állami költségvetés ugyanis 5 milliárd forinttal kevesebb támogatást ad a vártnál. A korábban elfogadott listáról azok az útszakaszok kerünének ki, ahol a felújítások előtt még ki kell cserélni a közműveket, illetve amelyek a “Budapest Szíve” fejlesztési program részeként végezhetők majd el.








hirdet�s