Ma sem tudtak megegyezni a béremelésről a BKV-nál

Még mindig nem tudtak megegyezni a béremelésről a szakszervezetek a BKV vezetőségével. Pénteken is tárgyaltak, de nem jutottak előrébb. Az érdekképviseletek sztrájkot helyeztek kilátásba korábban szeptember 4-ére. Pénteken az elséges szolgáltatásokról is egyeztettek, de ebben az ügyben sem tudtak egyelőre megállapodni. A tárgyalásokat hétfő délután 1 órától folytatják.

Az érdekképviseletek azt akarják elérni, hogy az év eleji, átlagosan 7 százalékos emelést megtartva még 6 százalékkal növeljék a fizetéseket január elsejétől visszamenőleg. A BKV azonban nem akarja újra emelni a béreket, más jellegű ajánlatokat tett pénteken is – tudta meg a Független Hírügynökség a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének alelnökétől.

Nemes Gábor úgy tudja: még nem fejezték be a dolgozók összeírását. A csoportvezetőket arra kérték korábban, írják össze, hogy az irányításuk alá tartozó munkatársak közül hányan sztrájkolnának 4-én. A szakszervezeti szövetség alelnöke azt állítja: a vezetőség nyomást gyakorol a csoportvezetőkre, azt kérték tőlük, hogy beszéljék le a dolgozókat a munkabeszüntetésről.

Az érdekképviseletek úgy értesültek, hogy a sztrájk idejére külsős valamint nyugdíjból visszahívott járművezetőket állítanának munkába. Ez azonban szabálytalan, felelőtlenség lenne, és az utasokra is veszélyes – tette hozzá Nemes Gábor, aki szerint minden eszközt igénybe vesznek az ilyen törvénytelenségek megakadályozására, ha ezeket bizonyítani is tudják.

Egyelőre nem tudni, pontosan milyen ajánlatuk van az érdekképviseleteknek az elégséges szolgáltatással kapcsolatban. Nemes Gábor szerint a BKV azt szeretné, ha gyakorlatilag majdnem mindegyik járat útnak indulna a munkabeszüntetés idején, de így annak már nem lenne értelme.

A BKV azt szeretné, ha nem bénulna meg a város egy esetleges sztrájk idején, ezért 80-85 százalékos szolgáltatást tartana elfogadhatónak. Vagyis azt, ha a munkabeszüntetés csak a járatok 10-15 százalékát érintené, ezzel elvileg elkerülhető lenne a káosz. A szakszervezetek minden egyes járatot leállítanának, de ez ütközne a törvénnyel, mivel ebben az esetben nem lehetne elégséges szolgáltatásról beszélni – mondta a Független Hírügynökségnek Regőczi Miklós, a BKV vezérigazgató-helyettese.

Ha úgy adódik, hogy nem lesz elég járművezető, a BKV felelőssége pótolni őket. Ez akár úgy is történhet, hogy nyugdíjas sofőröket hívnak be vagy külsősöket, ilyen lehet csinálni – mondta Regőczi Miklós, aki megerősítette, hogy összeírják a dolgozókat. Erre indoklása szerint a személyi, üzemi és vagyoni biztonság miatt van szükség. Csak elviekben kell nyilatkozni arról a dolgozóknak, sztrájkolnak-e, senkit semmire nem köteleznek, és elég, ha valaki a sztrájk napján közli szándékát – tette hozzá.








hirdetés




hirdet�s