Luxusigények Kínában – új kikötőt kapnak az óceánjárók

Akt.:
Peking  (MTI) – Az egyre dagadó kínai középosztály fokozódó igényeinek kielégítésére, a tengeri luxushajókázás kedvelőinek örömére, Kína Csingtao Qingdao) városában megnyitja harmadik kikötőjét a luxus óceánjárók számára.

A kelet-kínai tengerparti város hírek szerint egymilliárd jüanos (154 millió dollár) beruházással teszi alkalmassá kikötőjét a többemeletes óriáshajók fogadására. Egy olasz szervezőiroda már 2009-ben lehetőséget látott a kínai piacban, s irodát is nyitott, de amerikai és szingapúri cégek is már mozgolódnak.

A 220 méter hosszú olasz Costa Classica egyik járata Sanghaj érintésével Szöulba vezet, majd onnan tér vissza Csingtaóba. A “mozgó olasz kastélyként” hirdetett hajón 700 szállodai szoba található, kondícionáló terem, könyvtár, néhány éjszakai bár, klubok. Üzemeltetője 4-6, illetve 14-16 napos utakat kínál.

A város örül, mert a hajók és lakóik felpezsdítik az idegenforgalmat; a következő két hónapban például 13 luxushajót várnak Csingtao kikötőjébe, amely Sanghaj és Tiencsin (Tianjin) után lett a nagy tengerjárók harmadik befogadó állomása. Úgy tudni a dél-kínai Hsziamennek (Xiamen) és Szanjának (Sanya) hasonló ambíciói vannak.

2010-ben körülbelül 400 ezer kínai fizetett be luxus óceánjárókra, 20 százalékkal többen, mint egy évvel korábban. Ezzel egy időben körülbelül 230 ezer külföldi turista érkezett “úszó hoteleken”.

Az idei év eleji jachtvásáron, amelyet a dél-kínai Hajnan (Hainan) szigetén rendeztek, ugyancsak derűlátóan nyilatkoztak a kiállítók. A szakemberek az idén 25 százalékos fogyasztásnövekedésre számítanak. Az egyik érdekelt cég, a Bruswick Corp. például elhozta a Meridian 441-es típusú motoros jachtját, amelyet Kínában 9,5 millió jüanért, vagyis közel 280 millió forintért árul.

A leggazdagabb kínaiak Hurun magazinban közölt májusi listája szerint Kínában 960 ezer embernek van 10 millió jüan (1,6 millió dollár) feletti vagyona. A luxusvilág nemzetközi szervezete (WLA) júniusban azt közölte, hogy várhatóan 2012-ben Kína megelőzi Japánt a luxuscikkek fogyasztása tekintetében. A Hongkongot és Makaót nem érintő felmérésük szerint a kínai luxuspiac elérte a 10,7 milliárd dollárt, de ebbe nem számolták bele az eladott magánrepülőgépek, jachtok és a luxus autók árát.

A potenciális kínai vásárlókat célzó marketing munka részeként az utóbbi időben egyre több luxusmárka jelentet meg online videókat. A 460 milliós kínai internetes társadalom tehát egyre többször találkozhat a Cartier, a Dior, a Gucci, a Chanel, a Luis Vuitton, a Longines, vagy éppen a Burberry reklámjeleneteivel a “kínai YouTube”, a Youku videomegosztó oldalán.

– MTI | Trebitsch Péter/Peking –








hirdet�s