Lemondanak a gyerekeket célzó reklámról az ausztrál "műanyag-étel" gyártók

Nem bombázzák egészségtelen ételek reklámjaival az ausztrál kisgyerekeket – erről állapodtak meg Ausztráliában pénteken az ország nagy élelmiszer- és italgyártói a gyermekkori elhízás ellenzőinek nyomására.

Kötelezettséget vállaltak arra, hogy csak egészséges ételek fogyasztására és egészséges életmódra buzdító hirdetésekkel célozzák közvetlenül a 12 év alatti korosztályt. A “műanyag” vagy feldolgozott ételek és italok ausztráliai forgalmazóinak 80 százaléka, 150 cég tett hitet a jövőbeni önkorlátozás mellett. Nincs azonban köztük a McDonald’s és versenytársa, a KFC.

Az új szabályok érvényesek a televízióban, a rádióban, az interneten, a mozikban és a nyomtatott sajtóban megjelenő hirdetésekre, valamint a rajzfilmfigurák és más karakterek felhasználására.

Több ausztrál államban készültek bevezetni hasonló helyi korlátozásokat a gyermekek védelmében. Szakértők hatékonyabbnak tartják a mostani önkorlátozást, amely 2009 elején lép életbe.

Egy júniusi tanulmány szerint az elhízás lesz az egyik legnagyobb egészségügyi probléma Ausztráliában, ahol már most a 21 milliós lakosságból kilencmillió túlsúlyos.








hirdet�s