Legkevésbé a távhő-szolgáltatókban bíznak a Fejér megyeiek – felmérés a szolgáltatókról

Leginkább a szennyvíz-, legkevésbé pedig a távhő-szolgáltókban bíznak az emberek Fejér megyében. Sokan nem értik a számlákat, hibabejelentést gyakran hiába tesznek és gyakori a túlszámlázás. Ez derül ki a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület által készítetett felmérésből. A felmérés eredményét sajtótájékoztatón ismertették kedden.

A villamos energia-, a gáz-, a távhő-, az ivóvíz-, a szennyvíz-, a szemétkezelési és a kéményseprői szolgáltatásokat vizsgálták. Kiderült: a megkérdezettek 91 százaléka a szennyvízszolgáltatókban teljesen, vagy nagyjából megbízik. A villamos áramért és a gázellátásért felelős vállalatcsoportban 75-80 százalék nagyjából megbízik, de a válaszadók egyötöde csak kisebb részben vagy egyáltalán nem. Ennél nagyobb bizalmatlanságot a távhőszolgáltatókkal kapcsolatban tapasztaltak. Róluk a lakosok 30 százalékának kifejezetten negatív a véleménye – mondta el Ruff Tamás kutatásvezető.

A közüzemi szolgáltatókkal kapcsolatban a legjellemzőbb panasz az értelmezhetetlen számlákra vonatkozott, 37 százalék nem tud eligazodni rajtuk. 20 százalék arra panaszkodott, hogy többször kell a hibát bejelenteni ahhoz, hogy kijavítsák. 15 százalék tapasztalata szerint pedig az egyes szolgáltatásokat túlszámlázzák.

Az Echo Innovációs Műhely 300 embert kérdezett meg telefonon. A megkérdezettek kor, eloszlás és nem szerint reprezentálják a megyét.

A Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület, valamint a helyi nyugdíjas egyesület 40 millió forint támogatást nyert az Európai Szociális Alapból tavasszal. Ebből készült a felmérés is, de a pénzből a többi között akkreditált képzést is szerveznek a békéltető testület tagjainak, és mára nyomdakész állapotba került egy nekik szóló tankönyv, amely az első hivatalos tankönyv az országban.








hirdet�s