Külpiaci lehetőség: Ukrajna, Románia, Lengyelország

A fórumon
A fórumon
Miskolc – A környező országokban megvannak az új piacok, új lehetőségek vállalkozásaink számára.

A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) és a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (BOKIK) Külpiaci lehetőségek: Románia, Lengyelország, Ukrajna címmel szervezett fórumot a miskolci City Hotelben.

A rendezvény célja volt, hogy bemutassa azokat az üzleti lehetőségeket, melyeket Románia, Lengyelország és Ukrajna jelent a magyar kis- és középvállalkozások számára. A fórum arra is lehetőséget biztosított, hogy a megjelent cégek négyszemközti konzultációt folytassanak az MNKH külpiacon dolgozó kollégáival, illetve személyre szabott tanácsokat kapjanak.

Takács Gábor, a Magyar Nemzeti Kereskedőház belföldi akvizíciós tanácsadója beszélt arról, hogy a társaság célja elősegíteni a magas hozzáadott értékű, nemzetközileg is versenyképes termékeket és szolgáltatásokat előállító hazai kis- és középvállalkozások exporttevékenységének bővülését.

Külföldi terjeszkedés

„Az elmúlt időszak alatt már négy kontinens közel negyven országában nyitottunk kereskedelmi képviseletet. Stratégiai célkitűzésünk további kereskedőházak nyitása a Kárpát-medencei térségben, illetve a déli nyitás keretében a dél-amerikai régióban való terjeszkedés is” – foglalta össze.

Összhangban a Magyar Kormány alapvető külgazdasági törekvésével a Magyar Nemzeti Kereskedőház a szomszédos hét ország magyarlakta területein, illetve Lengyelországban összesen 22 kereskedőházat nyit a kétoldalú kereskedelmi és üzleti kapcsolatok élénkítése érdekében. A hálózat létrehozásának célja a Kárpát-medencei gazdasági régió kialakítása, mely a Visegrádi Együttműködéshez hasonlóan megkerülhetetlen tényezőt és erő­teret jelenthet Közép-­Európán belül.

Piacra jutni

A szakemberek úgy vélik, hogy a magyar kis- és középvállalkozások számára a romániai, ukrajnai és lengyelországi gazdasági struktúra kitűnő lehetőségeket kínál az exportpiacon való stabil és hatékony megjelenéshez.

Megkeresik a partnereket

A kereskedőház partnerei számára a külpiacokon felkutatják a lehetséges üzleti partnereket, illetve személyre szabott, komplex szolgáltatáscsomagot nyújtanak exportképességük növelése érdekében. Külföldi képviseleteiknek köszönhetően egyedülálló piaci információkkal rendelkeznek a célországokról, melyek segítségével a velük kapcsolatban álló vállalkozások részletes képet kapnak az exportlehetőségekről. Vállalkozásfejlesztési szolgáltatásuk keretében pedig komplex exporttanácsadást nyújtanak, és célzott képzéseket is tartanak.

– Szaniszló Bálint –



További hírek a Gazdaság kategóriából






hirdetés