Külföldre utazóknak

Akt.:
Borsod-Abaúj-Zemplén – Hasznos fogyasztóvédelmi tanács külföldre utazó turistáknak.

A fogyasztóvédelmi hatósághoz érkező panaszokról jellemzően elmondható, hogy többségében az utazásszervezők vagy szállásadók megtévesztő tevékenységével állnak összefüggésben.

Gyakori probléma, hogy a kiválasztott szállás nem olyan, mint a katalógusban volt, vagy nem olyan ellátást, esetleg szolgáltatást biztosítanak az utasoknak, ami a szerződésben vagy a katalógusban szerepelt. Ha a szálláshellyel kapcsolatban merül fel probléma, akkor – különösen külföldön – a kifogást rögtön, még az utazás alatt érdemes jelezni az utaskísérőnek vagy a helyszíni szolgáltatónak. Az utaskísérő pedig a bejelentést köteles jegyzőkönyvbe venni, és ennek egyik példányát az utasnak átadni, illetve a panaszról az utazásszervezőt is haladéktalanul tájékoztatnia kell.

Utaskísérő hiányában – ha a helyi szolgáltató a panaszt nem orvosolta – az utas az utazásszervezőt, illetve az utazásközvetítőt köteles tájékoztatni. Fontos tudnivaló, hogy ha az utazásszervező a vállalt szolgáltatást nem az utazási szerződésnek megfelelően teljesíti, köteles a szolgáltatás díját arányosan leszállítani.

A külföldre utazók útitársa lehet az Európai Fogyasztói Központ közreműködésével készült „ECC-Net: Travel” mobil alkalmazás, amely hasznos segítséget nyújt az idegen nyelvet nem beszélő magyar fogyasztók számára a külföldi tartózkodás során felmerülő fogyasztóvédelmi problémák rendezéséhez, valamint fogyasztói jogaik gyakorlásához. Az alkalmazás ingyenes, továbbá internetkapcsolat nélkül is használható a roaming-díjak elkerülése érdekében.

ÉM