Friss hírek

2011.05.10. 21:02

Itt az új fogyasztói típus, a fogyasztó 2.0

<p>Egy 13 európai országot vizsgáló felmérés szerint Magyarországon a fogyasztói közérzet a pesszimistábbak között van. A kutatás általánosságban viszont megállapította, hogy a gazdasági recesszió hatására, valamint az internet térnyerésével új fogyasztói típus jelent meg: a fogyasztó 2.0, aki az interneten szerzi, illetve osztja meg vásárlói tapasztalatát.</p>

A magyar fogyasztók továbbra is a pesszimizmusukkal tűnnek ki, bár ennek mértéke évről évre fokozatosan csökken. A Cetelem Körkép kutatásának eredményei szerint az európai fogyasztók közérzete lassan javul: a 8700 megkérdezett átlagosan 4,3 pontra értékelte saját országa helyzetét az 1-től 10-ig terjedő skálán.

A vizsgálatban Belgium, Cseh Köztársaság, Egyesült Királyság, Franciaország, Lengyelország, Magyarország, Németország, Olaszország, Oroszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Szlovákia polgárait kérdezték. Többségük a fogyasztásra szavaz megtakarítás helyett, egyszerűen a fogyasztásba "menekül" - derül ki a felmérésből. A magyar fogyasztók vásárlási tervei viszont elmaradnak az átlagétól. Vékonyabb pénztárcával indulnak útnak, mint társaik, de a magyar fogyasztók is elsősorban - az élmények mellett - háztartási gépek, informatikai eszközök beszerzését tervezik.

A felmérésben a kutatók meghatároznak egy új fogyasztói típust, a fogyasztó 2.0-t. Szerintük kialakulása két párhuzamos folyamatnak köszönhető: a gazdasági válság a vásárlók értékrendjét változtatta meg, az internet térnyerésével pedig a fogyasztó döntéseit egyre inkább a világhálón szerzett információk határozzák meg. A fogyasztók elsősorban a gyártói, kereskedői oldalak tartalmai, az ár-összehasonlító oldalak, az online elérhető informális vélemények, tanácsok - blogok, fórumok, közösségi oldalak - segítségével tájékozódnak vásárlás előtt, és terjed a világhálón történő vásárlás is.

A kutatásról:

A Cetelem Körkép évente vizsgálja a fogyasztói magatartást és a nagy európai piacokat. Az "Európai barométer" kutatást, valamint az "Európai piacok" elemzést magában foglaló tanulmányt a Cetelem Franciaországban 1989, Magyarországon 2005 óta minden évben publikálja.

A kutatásban részt vevő országok: Belgium, Cseh Köztársaság, Egyesült Királyság, Franciaország, Lengyelország, Magyarország, Németország, Olaszország, Oroszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Szlovákia.
Az Európai Piacok tanulmányban szereplő statisztikai adatokat szolgáltató országok: Csehország, Franciaország, Magyarország, Németország, Olaszország, Portugália, Spanyolország, Szlovákia.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!