Közút-körúton az elkerülőről is

Az M3-as autópálya nyíregyházi elkerülő szakaszának egyes részeit határidő előtt, más részeit várhatóan némi csúszással adják majd át. A munkálatokat kisajátítási gondok, valamint az esős időjárás hátráltatták.

Erről a Közút-körút 2005 elnevezésű tájékoztatón esett szó, melyet a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság, a Nemzeti Autópálya Rt., az Állami Autópálya-kezelő Rt., valamint a Magyar Közút Kht. szakembereinek részvételével rendeztek szerdán Debrecenben.

A közutas szakemberek és települési polgármesterek számára rendezett eseményen Szabolcs-Szatmár-Bereg megye közúthálózatának rehabilitációja, illetve fejlesztése kapcsán elhangzott: a 36-os és 38-as utakon keletkezett károkat az autópálya-építési munkák befejezését követően állítják helyre. Nyíregyházán nem tervezik a Tokaji úti felüljáró felújítását. A szatmári térségben a 2015-ig Szatmárnémetiig megépíteni tervezett – a határ innenső oldalán M49-es számú – gyorsforgalmi út kapcsán a nemzetközi egyeztetések is megtörténtek, s itthon a módosításra váró autópályatörvény rendelkezik majd róla.

Hatásvizsgálatok

Az M3-as autópálya Nyíregyháza és Vásárosnamény között autóútként tervezett folytatásának részletes környezetvédelmi hatásvizsgálata elkészült, a környezetvédelmi engedélyt hamarosan kiadják, s rendeletet kell alkotni a nyomvonal kijelöléséről. A Vásárosnaménytól majdan Záhonyig vezető M300-as út részletes környezetvédelmi hatástanulmánya elkészítésének közbeszerzési folyamata zárult le.

Az ukrán féllel egyeztetni kell, hogy az út hol metssze majd a határt. Ugyanez vonatkozik az M3-as Vásárosnamény és Barabás közötti szakaszára is. Ez utóbbi út tanulmánytervének és környezetvédelmi hatástanulmányának elkészíttetése van soron.

P. Cs.








hirdet�s