Közlemény – NAV: Háztartási munka szabályosan

Miskolc – Háztartási munka a természetes személy (és háztartásában vele együtt élő személyek, és közeli hozzátartozói) részére végzett lakástakarítás, főzés, mosás, vasalás, gyermekek felügyelete, házi tanítás, otthoni gondozás és ápolás, házvezetés, kertgondozás.

Ha valaki háztartási alkalmazottat szeretne foglalkoztatni, azt a munkavégzés megkezdése előtt telefonon (185-ös telefonszámon), vagy elektronikusan (ügyfélkapun keresztül) be kell jelenteni. Elektronikus bejelentés esetén a 15T1043H nyomtatványt kell kitölteni és elküldeni a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz.

A bejelentő vagy a háztartási alkalmazott adatainak téves közlése, illetve a munkavégzés meghiúsulása esetén, a bejelentést módosítani és visszavonni is lehet, melyekre a bejelentést követő 24 órán belül van lehetőség.

Minden háztartási alkalmazott után havi 1000 forint regisztrációs díjat kell fizetni, amit csekken, banki átutalással vagy a NAV ügyfélszolgálatain bankkártyával lehet teljesíteni. Egyéb adó- és járulékfizetési kötelezettség a kifizetéssel összefüggésben sem a foglalkoztatót, sem az alkalmazottat nem terheli.

Felhívjuk a figyelmet, hogy a háztartási alkalmazott – ha valamilyen jogcímen nem jogosult egészségügyi szolgáltatásra – köteles egészségügyi szolgáltatási járulékot fizetni.

Amennyiben a témával kapcsolatban további kérdése merülne fel, akkor a 40/42-42-42-es telefonszámon ügyintézőink készséggel állnak rendelkezésére.

– dr. Körtvélyesi Zsuzsanna, Nemzeti Adó- és Vámhivatal sajtóreferens, főosztályvezető –








hirdetés