Közlekedésfejlesztésre jut a legtöbb pénz a Közép-magyarországi régióban

2007 és 2013 között összesen 523 milliárd forint uniós forrás jut a közép-magyarországi régió közlekedésfejlesztésére – jelentették be Pest megyei szocialista képviselők kedden Budapesten. Ennek 86 százaléka a kötöttpályás közlekedés fejlesztésére fordítható a várhatóan a jelenleginél is tovább növekedő gépjárműforgalom enyhítése érdekében.

Az MSZP-s képviselők hangsúlyozták: a Közlekedési Operatív Programon belül 117 milliárd forintból átépítik a Budapest-Székesfehérvár vasúti vonalat, 261 milliárd forintot költenek a 4-es metró építésére, 34 milliárdot az Óbuda-Esztergom vasútvonal rekonstrukciójára és 23 milliárdot a budapesti 1-es és 3-as villamosvonalak fejlesztésére.

Ezen kívül kiemelt projekt az M0-ás déli szektorának bővítése, ami 75 milliárd forint támogatásban részesül és amelynek a közbeszerzése 2009-ben indulhat meg.

A régióban ezen kívül 3,6 milliárd forint jut a földutak aszfaltozására, 1,2 milliárd forint kerékpárút építésre, illetve 1,3 milliárd forint személygépkocsi, illetve kerékpár parkolóhely megépítésére – hangzott el a tájékoztatón.



Sporthírek